| Naslov: | Digitalno podprto učenje študentov s specifičnimi učnimi težavami v visokošolskem izobraževanju |
|---|
| Avtorji: | ID Košak Babuder, Milena (Avtor) ID Poredoš, Mojca (Avtor) ID Pižorn, Karmen (Avtor) |
| Datoteke: | PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (292,83 KB) MD5: EC7D9E0C5AE99C86E562CE3DC75949B5
PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (253,38 KB) MD5: F020DFBF56331B8FF40F4699E9D1FA0D
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/03-2025_digitalno-podprto-ucenje-studentov-s-specificnimi-ucnimi-tezavami-v-visokosolskem-izobrazevanju/
To gradivo ima še več datotek. Celoten seznam je na voljo
spodaj.
|
|---|
| Jezik: | Slovenski jezik |
|---|
| Tipologija: | 1.01 - Izvirni znanstveni članek |
|---|
| Organizacija: | ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
|
|---|
| Povzetek: | Učenje v visokošolskem izobraževanju predstavlja za študente s specifičnimi učnimi težavami (SUT) poseben izziv, saj se soočajo s primanjkljaji na področjih pozornosti, pomnjenja, fonološkega procesiranja, jezikovnega izražanja in izvršilnih funkcij. Visokošolski učitelji, ki uporabljajo tradicionalne pristope k poučevanju, ki temeljijo na frontalnem poučevanju, pomnjenju in standardiziranem ocenjevanju, s takim načinom poučevanja pogosto ne prepoznajo raznolikosti učnih profilov ter s tem ustvarjajo ovire za enakovredno sodelovanje študentov s SUT v izobraževalnem procesu. Prispevek osvetljuje vlogo digitalno podprtega učenja kot ključnega elementa pri premostitvi teh ovir ter poudarja pomen koncepta univerzalne zasnove učenja, ki spodbuja fleksibilnost, dostopnost in aktivno vključevanje vseh študentov. Uporaba digitalnih tehnologij, vključno z umetno inteligenco, omogoča individualizirane učne poti, prilagojene načine predstavitve vsebin ter alternativne oblike izražanja znanja, kar prispeva k večji učinkovitosti in pravičnosti študijskega procesa. Kljub številnim prednostim prispevek opozarja tudi na izzive pri implementaciji, kot so pomanjkljiva usposobljenost pedagoškega kadra, tehnične omejitve ter nevarnost pretiranega zanašanja na digitalna orodja. Prispevek ne ponuja neposrednih izhodišč, temveč skozi analizo prednosti in slabosti digitalno podprtega učenja odpira prostor za nadaljnji razmislek in raziskovanje, s ciljem spodbuditi sistemske spremembe v visokošolskem prostoru. |
|---|
| Ključne besede: | digitalne tehnologije, univerzalno zasnovano učenje, dostopnost |
|---|
| Status publikacije: | Objavljeno |
|---|
| Verzija publikacije: | Objavljena publikacija |
|---|
| Datum objave: | 31.10.2025 |
|---|
| Leto izida: | 2025 |
|---|
| Št. strani: | str. 107-125, 177-197 |
|---|
| Številčenje: | Letn. 76 = 142, št. 3 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/DiRROS-24464  |
|---|
| UDK: | 376:378 |
|---|
| ISSN pri članku: | 0038-0474 |
|---|
| DOI: | 10.63384/sptB53s795as  |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 256927747  |
|---|
| Opomba: | Besedilo v angl., tiskano v obratni smeri;
|
|---|
| Datum objave v DiRROS: | 30.11.2025 |
|---|
| Število ogledov: | 95 |
|---|
| Število prenosov: | 68 |
|---|
| Metapodatki: |  |
|---|
|
:
|
Kopiraj citat |
|---|
| | | | Objavi na: |  |
|---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |