| Title: | Digitalno podprto učenje študentov s specifičnimi učnimi težavami v visokošolskem izobraževanju |
|---|
| Authors: | ID Košak Babuder, Milena (Author) ID Poredoš, Mojca (Author) ID Pižorn, Karmen (Author) |
| Files: | PDF - Presentation file, download (292,83 KB) MD5: EC7D9E0C5AE99C86E562CE3DC75949B5
PDF - Presentation file, download (253,38 KB) MD5: F020DFBF56331B8FF40F4699E9D1FA0D
URL - Source URL, visit https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/03-2025_digitalno-podprto-ucenje-studentov-s-specificnimi-ucnimi-tezavami-v-visokosolskem-izobrazevanju/
This document has even more files. Complete list of files is available
below.
|
|---|
| Language: | Slovenian |
|---|
| Typology: | 1.01 - Original Scientific Article |
|---|
| Organization: | ZDPDS - Association of Societies of Educational Workers of Slovenia
|
|---|
| Abstract: | Učenje v visokošolskem izobraževanju predstavlja za študente s specifičnimi učnimi težavami (SUT) poseben izziv, saj se soočajo s primanjkljaji na področjih pozornosti, pomnjenja, fonološkega procesiranja, jezikovnega izražanja in izvršilnih funkcij. Visokošolski učitelji, ki uporabljajo tradicionalne pristope k poučevanju, ki temeljijo na frontalnem poučevanju, pomnjenju in standardiziranem ocenjevanju, s takim načinom poučevanja pogosto ne prepoznajo raznolikosti učnih profilov ter s tem ustvarjajo ovire za enakovredno sodelovanje študentov s SUT v izobraževalnem procesu. Prispevek osvetljuje vlogo digitalno podprtega učenja kot ključnega elementa pri premostitvi teh ovir ter poudarja pomen koncepta univerzalne zasnove učenja, ki spodbuja fleksibilnost, dostopnost in aktivno vključevanje vseh študentov. Uporaba digitalnih tehnologij, vključno z umetno inteligenco, omogoča individualizirane učne poti, prilagojene načine predstavitve vsebin ter alternativne oblike izražanja znanja, kar prispeva k večji učinkovitosti in pravičnosti študijskega procesa. Kljub številnim prednostim prispevek opozarja tudi na izzive pri implementaciji, kot so pomanjkljiva usposobljenost pedagoškega kadra, tehnične omejitve ter nevarnost pretiranega zanašanja na digitalna orodja. Prispevek ne ponuja neposrednih izhodišč, temveč skozi analizo prednosti in slabosti digitalno podprtega učenja odpira prostor za nadaljnji razmislek in raziskovanje, s ciljem spodbuditi sistemske spremembe v visokošolskem prostoru. |
|---|
| Keywords: | digitalne tehnologije, univerzalno zasnovano učenje, dostopnost |
|---|
| Publication status: | Published |
|---|
| Publication version: | Version of Record |
|---|
| Publication date: | 31.10.2025 |
|---|
| Year of publishing: | 2025 |
|---|
| Number of pages: | str. 107-125, 177-197 |
|---|
| Numbering: | Letn. 76 = 142, št. 3 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/DiRROS-24464  |
|---|
| UDC: | 376:378 |
|---|
| ISSN on article: | 0038-0474 |
|---|
| DOI: | 10.63384/sptB53s795as  |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 256927747  |
|---|
| Note: | Besedilo v angl., tiskano v obratni smeri;
|
|---|
| Publication date in DiRROS: | 30.11.2025 |
|---|
| Views: | 87 |
|---|
| Downloads: | 62 |
|---|
| Metadata: |  |
|---|
|
:
|
Copy citation |
|---|
| | | | Share: |  |
|---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |