Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Digitalno podprto učenje študentov s specifičnimi učnimi težavami v visokošolskem izobraževanju
Avtorji:ID Košak Babuder, Milena (Avtor)
ID Poredoš, Mojca (Avtor)
ID Pižorn, Karmen (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (292,83 KB)
MD5: EC7D9E0C5AE99C86E562CE3DC75949B5
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (253,38 KB)
MD5: F020DFBF56331B8FF40F4699E9D1FA0D
 
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/03-2025_digitalno-podprto-ucenje-studentov-s-specificnimi-ucnimi-tezavami-v-visokosolskem-izobrazevanju/
 
To gradivo ima še več datotek. Celoten seznam je na voljo spodaj.
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Povzetek:Učenje v visokošolskem izobraževanju predstavlja za študente s specifičnimi učnimi težavami (SUT) poseben izziv, saj se soočajo s primanjkljaji na področjih pozornosti, pomnjenja, fonološkega procesiranja, jezikovnega izražanja in izvršilnih funkcij. Visokošolski učitelji, ki uporabljajo tradicionalne pristope k poučevanju, ki temeljijo na frontalnem poučevanju, pomnjenju in standardiziranem ocenjevanju, s takim načinom poučevanja pogosto ne prepoznajo raznolikosti učnih profilov ter s tem ustvarjajo ovire za enakovredno sodelovanje študentov s SUT v izobraževalnem procesu. Prispevek osvetljuje vlogo digitalno podprtega učenja kot ključnega elementa pri premostitvi teh ovir ter poudarja pomen koncepta univerzalne zasnove učenja, ki spodbuja fleksibilnost, dostopnost in aktivno vključevanje vseh študentov. Uporaba digitalnih tehnologij, vključno z umetno inteligenco, omogoča individualizirane učne poti, prilagojene načine predstavitve vsebin ter alternativne oblike izražanja znanja, kar prispeva k večji učinkovitosti in pravičnosti študijskega procesa. Kljub številnim prednostim prispevek opozarja tudi na izzive pri implementaciji, kot so pomanjkljiva usposobljenost pedagoškega kadra, tehnične omejitve ter nevarnost pretiranega zanašanja na digitalna orodja. Prispevek ne ponuja neposrednih izhodišč, temveč skozi analizo prednosti in slabosti digitalno podprtega učenja odpira prostor za nadaljnji razmislek in raziskovanje, s ciljem spodbuditi sistemske spremembe v visokošolskem prostoru.
Ključne besede:digitalne tehnologije, univerzalno zasnovano učenje, dostopnost
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:31.10.2025
Leto izida:2025
Št. strani:str. 107-125, 177-197
Številčenje:Letn. 76 = 142, št. 3
PID:20.500.12556/DiRROS-24464 Novo okno
UDK:376:378
ISSN pri članku:0038-0474
DOI:10.63384/sptB53s795as Novo okno
COBISS.SI-ID:256927747 Novo okno
Opomba:Besedilo v angl., tiskano v obratni smeri;
Datum objave v DiRROS:30.11.2025
Število ogledov:88
Število prenosov:64
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Digitally supported learning for students with specific learning difficulties in higher education
Povzetek:Learning in higher education poses a particular challenge for students with specific learning difficulties (SLD), as they face deficits in attention, memory, phonological processing, language expression and executive functions. Higher education teachers who use traditional teaching approaches based on frontal teaching, memorisation and standardised assessment often fail to recognise the diversity of learning profiles, thus creating barriers to the equal participation of students with SLD in the educational process. This paper highlights the role of digitally supported learning as a key element in overcoming these barriers and emphasises the importance of the Universal Design for Learning (UDL) concept, which promotes flexibility, accessibility and active involvement of all students. The use of digital technologies, including artificial intelligence, enables individualised learning paths, adapted ways of presenting content and alternative forms of knowledge expression, which contributes to greater efficiency and fairness in the study process. Despite its many advantages, the article also highlights challenges in implementation, such as insufficient training of teaching staff, technical limitations and the risk of over-reliance on digital tools. The paper does not offer direct solutions, but through an analysis of the advantages and disadvantages of digitally supported learning, it opens up space for further reflection and research with the aim of encouraging systemic changes in higher education.
Ključne besede:digital technologies, universal design for learning, accessibility


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Sodobna pedagogika

Datoteke

Podatki se nalagajo...

Nazaj