Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Zgodnja obravnava družin za razvoj varne navezanosti otrok z motnjo avtističnega spektra
Avtorji:ID Orel, Maša (Avtor)
ID Cugmas, Zlatka (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/02-2025_zgodnja-obravnava-druzin-za-razvoj-varne-navezanosti-otrok-z-motnjo-avtisticnega-spektra/
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,00 MB)
MD5: D7B7709979576C3D61B9C084D3872478
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Povzetek:Vedno več raziskovalcev ugotavlja, da je lahko zgodnja navezanost pri otrocih z motnjo avtističnega spektra (MAS)1 podobna kot pri otrocih z značilnim razvojem, kljub temu pa je po raziskavah delež varno navezanih otrok z MAS manjši kot pri otrocih normativnega razvoja. Razlog za to so lahko številni dejavniki, izhajajoči iz družin otrok z MAS, ki ovirajo razvoj varne navezanosti otroka na starše. Opravili smo sistematični pregled raziskav, kjer so se avtorji osredotočali na zgodnjo navezanost otrok z MAS. Vključili smo raziskave zadnjih šestih let. Ugotovili smo, da se večina avtorjev usmerja v proučevanje specifičnih značilnosti staršev otrok z MAS oziroma družin kot dejavnikov zgodnje navezanosti otrok z MAS. S prepoznavanjem in razumevanjem značilnosti posamezne družine lahko pripravimo učinkovito podporo v zgodnji obravnavi družin otrok z MAS za izboljšanje kakovosti življenja celotne družine. Navezanosti otrok z MAS so opravljene na razmeroma majhnih vzorcih, z različno metodologijo in raznolikimi spremenljivkami ter občasno dajejo med seboj neskladne rezultate. Oblikovali smo priporočila za nadaljnje raziskovanje področja zgodnje navezanosti otrok z MAS in smernice za zgodnjo obravnavo družin otrok z MAS, ki spodbujajo navezanost otrok z MAS.
Ključne besede:motnja avtističnega spektra, MAS, zgodnja obravnava, starši
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.06.2025
Leto izida:2025
Št. strani:str. 63-82
Številčenje:Letn. 76 = 142, št. 2
PID:20.500.12556/DiRROS-24471 Novo okno
UDK:376
ISSN pri članku:0038-0474
DOI:10.63384/spB52z759s Novo okno
COBISS.SI-ID:245048323 Novo okno
Datum objave v DiRROS:01.12.2025
Število ogledov:45
Število prenosov:12
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Early Intervention for Families to Promote Secure Attachment in Children with Autism Spectrum Disorder
Povzetek:A growing body of research suggests that early attachment in children with autism spectrum disorder (ASD) may be similar to that in children with normative development. However, authors find a lower proportion of secure attachment in children with ASD than in children with normative development. This may be due to a number of factors in the families of children with ASD that hinder the development of secure attachment between the child and parents. We conducted a systematic review of research focusing on early attachment in children with ASD. We included research for the last six years. We found that most authors focus on the specific characteristics of parents of children with ASD or families as factors of early attachment in children with ASD. By identifying and understanding the characteristics of individual families, effective early intervention support for families of children with ASD can be developed to improve the quality of life of the whole family. Research on early attachment in children with ASD has been carried out on relatively small samples, with different methodologies, with a variety of variables and sometimes mutually exclusive results. We make recommendations for further research in the field of early attachment and develop guidelines for early treatment of families of children with ASD that promote attachment.
Ključne besede:autism spectrum disorder, ASD, early intervention, parents


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Sodobna pedagogika

Nazaj