| Naslov: | Izzivi uporabe umetne inteligence pri študijski analizi družboslovnih besedil |
|---|
| Avtorji: | ID Kos, Živa (Avtor) ID Mažgon, Jasna (Avtor) |
| Datoteke: | URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/02-2025_izzivi-uporabe-umetne-inteligence-pri-studijski-analizi-druzboslovnih-besedil/
PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1004,82 KB) MD5: 007375E6E662C38B4C6BE06C479587B6
|
|---|
| Jezik: | Slovenski jezik |
|---|
| Tipologija: | 1.01 - Izvirni znanstveni članek |
|---|
| Organizacija: | ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
|
|---|
| Povzetek: | Vse pogostejša uporaba umetne inteligence v izobraževanju, zlasti velikih jezikovnih modelov (v nadaljevanju VJM, konkretno ChatGPT in Microsoft Copilot), prinaša tako izzive kot priložnosti. Ti VJM lahko izvajajo naloge, ki zahtevajo obdelavo naravnega jezika, od odgovarjanja na vprašanja do reševanja problemov. Vključevanje VJM v izobraževanje odpira vrsto dilem glede verodostojnosti in zanesljivosti informacij, vloge učitelja, narave učenja ipd., pri čemer je v ospredju potreba po vodeni uporabi VJM v procesih izobraževanja. Prispevek se osredotoča na uporabo VJM pri analizi družboslovnih in humanističnih besedil. V pilotni raziskavi smo primerjali epistemološke in metodološke pristope VJM s tradicionalno, samostojno analizo literature (poglobljeno branje) in razlike v rezultatih. Raziskava, izvedena s 17 študenti prvega letnika magistrskega študija sociologije, razkriva, da VJM sicer lahko optimizirajo oblikovanje povzetkov in zagotavljanje osnovnih informacij, a hkrati postavljajo pod vprašaj poglobljenost in nepristranskost vsebine. Ob tem smo raziskovali, kako hibridni pristop, ki združuje orodja umetne inteligence s tradicionalnimi metodami branja in poglobljene analize, ponuja obetaven način za izboljšanje strategij učenja in poučevanja ter lahko izboljša kritične analitične spretnosti, ki so ključne za didaktiko v digitalni dobi. |
|---|
| Ključne besede: | veliki jezikovni modeli, hibridni pristop, refleksija, didaktika sociologije, analiza besedil |
|---|
| Status publikacije: | Objavljeno |
|---|
| Verzija publikacije: | Objavljena publikacija |
|---|
| Datum objave: | 01.06.2025 |
|---|
| Leto izida: | 2025 |
|---|
| Št. strani: | str. 29-43 |
|---|
| Številčenje: | Letn. 76 = 142, št. 2 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/DiRROS-24466  |
|---|
| UDK: | 378:371.64 |
|---|
| ISSN pri članku: | 0038-0474 |
|---|
| DOI: | 10.63384/spB52z838s  |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 245042179  |
|---|
| Datum objave v DiRROS: | 30.11.2025 |
|---|
| Število ogledov: | 83 |
|---|
| Število prenosov: | 41 |
|---|
| Metapodatki: |  |
|---|
|
:
|
Kopiraj citat |
|---|
| | | | Objavi na: |  |
|---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |