Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Jezikovno popravljanje v digitalnem okolju : kvalitativna študija z učiteljicami in učitelji slovenščine
Avtorji:ID Arhar Holdt, Špela (Avtor)
ID Munda, Tina (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (751,92 KB)
MD5: 27A4696C2F175A3C424FE3EF99180E3F
 
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/03-2025_jezikovno-popravljanje-v-digitalnem-okolju-kvalitativna-studija-z-uciteljicami-in-ucitelji-slovenscine/
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Povzetek:Prispevek predstavlja kvalitativno raziskavo o izkušnjah, potrebah in preferencah uporabe digitalnih orodij za jezikovno pregledovanje in popravljanje pisnih besedil pri pouku slovenščine. V raziskavi je sodelovalo 18 učiteljev in učiteljic slovenščine z različnih vrst šol (osnovnih šol, strokovnih in poklicnih šol ter gimnazij). Učitelji so se seznanili z orodjem za jezikovno pregledovanje v programu Microsoft Word in novorazvitim orodjem za strojno popravljanje slovenskih besedil, nato pa so v strukturiranih intervjujih poročali o svojih izkušnjah z digitalno podprtim popravljanjem, preferencah glede funkcionalnosti in vizualizacije strojnega popravljanja ter stališčih glede vloge generativne umetne inteligence v procesu razvoja pisne zmožnosti učencev. Rezultati so razkrili ključne pomanjkljivosti strojnih rešitev, kot sta omejena natančnost in prilagodljivost pedagoškim potrebam (vizualizacija jezikovnih popravkov, vrsta in količina popravkov za prikaz, podajanje povratne informacije, možnost formativnega spremljanja itd.). Na drugi strani so rezultati ponudili uvid v tista mesta popravljanja, kjer bi bila digitalna podpora najbolj učinkovita in zaželena. Ugotovitve dajejo vpogled v omejitve obstoječih tehnologij in smernice za razvoj naprednejših digitalnih rešitev, prilagojenih potrebam učiteljev v izobraževalnem procesu
Ključne besede:jezikovni popravki in povratna informacija, strojno popravljanje, digitalno spremljanje, učiteljsko mnenje
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:31.10.2025
Leto izida:2025
Št. strani:str. 86-106
Številčenje:Letn. 76 = 142, št. 3
PID:20.500.12556/DiRROS-24463 Novo okno
UDK:371.6
ISSN pri članku:0038-0474
DOI:10.63384/sptB53s791s Novo okno
COBISS.SI-ID:259204611 Novo okno
Datum objave v DiRROS:30.11.2025
Število ogledov:73
Število prenosov:31
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J7-3159
Naslov:Empirična podlaga za digitalno podprt razvoj pisne jezikovne zmožnosti

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Language correction in the digital environment: a qualitative study with slovenian language teachers
Povzetek:This paper presents a qualitative study of Slovene language teachers’ experiences, needs, and preferences regarding the use of digital tools for proofreading and revising Slovene written texts. Eighteen teachers from different types of schools participated (primary and secondary schools). Participants were introduced to the proofreading and correction features in Microsoft Word and to a newly developed tool for automatic correction of Slovene texts. We then conducted structured interviews to examine experiences with digitally supported correction, preferences concerning functionalities and the visualization of feedback, and views on the role of generative AI in developing students’ writing competence. The results highlight key shortcomings of current automated solutions—limited accuracy and limited adaptability to pedagogical needs (e.g., visualization of corrections, control over the type and amount of corrections displayed, feedback provision, and support for formative assessment). At the same time, the findings identify areas of the correction process where digital support would be most effective and welcome. The study offers insights into the limitations of existing technologies and guidelines for developing more advanced digital solutions tailored to teachers’ needs in educational practice.
Ključne besede:language corrections, teacher feedback, automated writing evaluation, AWE, digital monitoring, teachers’ opinions


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Sodobna pedagogika

Nazaj