| Naslov: | Jezikovno popravljanje v digitalnem okolju : kvalitativna študija z učiteljicami in učitelji slovenščine |
|---|
| Avtorji: | ID Arhar Holdt, Špela (Avtor) ID Munda, Tina (Avtor) |
| Datoteke: | PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (751,92 KB) MD5: 27A4696C2F175A3C424FE3EF99180E3F
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/03-2025_jezikovno-popravljanje-v-digitalnem-okolju-kvalitativna-studija-z-uciteljicami-in-ucitelji-slovenscine/
|
|---|
| Jezik: | Slovenski jezik |
|---|
| Tipologija: | 1.01 - Izvirni znanstveni članek |
|---|
| Organizacija: | ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
|
|---|
| Povzetek: | Prispevek predstavlja kvalitativno raziskavo o izkušnjah, potrebah in preferencah uporabe digitalnih orodij za jezikovno pregledovanje in popravljanje pisnih besedil pri pouku slovenščine. V raziskavi je sodelovalo 18 učiteljev in učiteljic slovenščine z različnih vrst šol (osnovnih šol, strokovnih in poklicnih šol ter gimnazij). Učitelji so se seznanili z orodjem za jezikovno pregledovanje v programu Microsoft Word in novorazvitim orodjem za strojno popravljanje slovenskih besedil, nato pa so v strukturiranih intervjujih poročali o svojih izkušnjah z digitalno podprtim popravljanjem, preferencah glede funkcionalnosti in vizualizacije strojnega popravljanja ter stališčih glede vloge generativne umetne inteligence v procesu razvoja pisne zmožnosti učencev. Rezultati so razkrili ključne pomanjkljivosti strojnih rešitev, kot sta omejena natančnost in prilagodljivost pedagoškim potrebam (vizualizacija jezikovnih popravkov, vrsta in količina popravkov za prikaz, podajanje povratne informacije, možnost formativnega spremljanja itd.). Na drugi strani so rezultati ponudili uvid v tista mesta popravljanja, kjer bi bila digitalna podpora najbolj učinkovita in zaželena. Ugotovitve dajejo vpogled v omejitve obstoječih tehnologij in smernice za razvoj naprednejših digitalnih rešitev, prilagojenih potrebam učiteljev v izobraževalnem procesu |
|---|
| Ključne besede: | jezikovni popravki in povratna informacija, strojno popravljanje, digitalno spremljanje, učiteljsko mnenje |
|---|
| Status publikacije: | Objavljeno |
|---|
| Verzija publikacije: | Objavljena publikacija |
|---|
| Datum objave: | 31.10.2025 |
|---|
| Leto izida: | 2025 |
|---|
| Št. strani: | str. 86-106 |
|---|
| Številčenje: | Letn. 76 = 142, št. 3 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/DiRROS-24463  |
|---|
| UDK: | 371.6 |
|---|
| ISSN pri članku: | 0038-0474 |
|---|
| DOI: | 10.63384/sptB53s791s  |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 259204611  |
|---|
| Datum objave v DiRROS: | 30.11.2025 |
|---|
| Število ogledov: | 75 |
|---|
| Število prenosov: | 34 |
|---|
| Metapodatki: |  |
|---|
|
:
|
Kopiraj citat |
|---|
| | | | Objavi na: |  |
|---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |