Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Sočasno poučevanje jezika in književnosti ob kanonski mladinski literaturi v drugem triletju osnovne šole
Avtorji:ID Mikolič, Vesna (Avtor)
ID Košir, Diana (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://journals.uni-lj.si/jezikinslovstvo/article/view/18545/16368
 
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://doi.org/10.4312/jis.69.3.61-77
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,68 MB)
MD5: 3E932A9599A03750A312FFD25B059775
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZRS Koper - Znanstveno-raziskovalno središče Koper / Centro di Ricerche Scientifiche Capodistria
Povzetek:V prispevku na primeru črtice Ivana Cankarja Pehar suhih hrušk v drugem triletju osnovne šole pred-stavljamo uporabo sočasnega poučevanja književnosti in jezika. Odmaknemo se od tradicionalnega pristopa, usmerjenega na avtorja in njegov psihološki odnos z materjo, in se usmerimo na literarno besedilo in njegovo recepcijo. Interpretacija dela je opravljena s hermenevtično metodo in analizo po-sameznih (jezikovnih, slogovnih, motivno-tematskih idr.) elementov in celote v družbeno-kulturnem kontekstu. Na ta način so učenci bolje motivirani tako za učenje književnosti kot jezika in sočasno razvijajo recepcijske, (meta)jezikovne zmožnosti, literarno zmožnost, komunikacijske veščine in kri-tično mišljenje.
Ključne besede:Pehar suhih hrušk, didaktika slovenščine, učni model TILKA, literarna zmožnost, nenasilna komunikacija
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:26.09.2024
Leto izida:2024
Št. strani:str. 61-77
Številčenje:Letn. 69, št. 3
PID:20.500.12556/DiRROS-20479 Novo okno
UDK:811:37.091.3
ISSN pri članku:0021-6933
COBISS.SI-ID:209208067 Novo okno
Avtorske pravice:The Authors
Datum objave v DiRROS:27.09.2024
Število ogledov:89
Število prenosov:63
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Jezik in slovstvo
Skrajšan naslov:Jez. slovst.
Založnik:Slavistično društvo Slovenije, Slavistično društvo Slovenije, Založba Univerze v Ljubljani, Zveza društev Slavistično društvo Slovenije
ISSN:0021-6933
COBISS.SI-ID:746756 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Program financ.:Raziskovalni projekti
Številka projekta:P5-0409
Naslov:Razsežnosti slovenstva med lokalnim in globalnim v začetku tretjega tisočletja

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:26.09.2024

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Simultaneous teaching of language and literature using canonical youth literature in the second triennium of the elementary school
Povzetek:In this article, we present the use of more modern teaching approaches, in particular the simultaneous teaching of literature and language, using the example of the short story Pehar suhih hrušk (A cup of dried pears) by Ivan Cankar in the second triennium of the elementary school. In doing so, we turn away from the established traditional approach, which focuses on the author and his psychological relationship with his mother, and direct the research focus towards the literary text and its reception. The work is interpreted using the hermeneutic method and by analysing individual elements (lingui-stic, stylistic, motivic-thematic, etc.) and the whole in its socio-cultural context. In this way, students are better motivated to learn both literature and language while developing reception, (meta)linguistic skills, communication skills and critical thinking.
Ključne besede:A cup of dried pears, didactics of Slovene, teaching model TILKA, literary competence, non-violent communication


Nazaj