Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Pedagoška vrednost zborovskega petja
Avtorji:ID Pahor, Sara (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/01-2025_pedagoska-vrednost-zborovskega-petja/
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (232,57 KB)
MD5: 039FB9FCAA2DB11D91DCA0CCED6F6D2D
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.04 - Strokovni članek
Organizacija:Logo ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Povzetek:Prispevek obravnava izkušnje pri delovanju otroškega pevskega zbora na eni od slovenskih osnovnih šol z namenom, da ponazori in ovrednoti pomen zborovskega petja za učenje prosocialnosti in oblikovanje skupnosti. Ta pomen polaga na dva temelja: priznavanje človekovega dostojanstva ter krepitev zavedanja in ravnanja, ki mu je vrednota, smoter in cilj človečnost. Zborovsko petje utemeljuje kot normo skupnosti, ki ima svoj proces oblikovanja ter vzpostavlja etične in estetske vezi tudi navzven. Ob tem je v ospredju vloga zborovodje, ki pri svojem delu nenehno povezuje um in srce ter je pevcem model ravnanja. V svojem delovanju je zborovodja usmerjen na neposredno delo s pevci in obenem pozoren na kontekst časa ustvarjanja. Ob tem je podana tudi kritična analiza aktualnega dogajanja v času t. i. pandemije in po njej z namenom, da bi prepoznali in zmogli presoditi opozorila, ki terjajo modro presojo delovanja. Ta je pri odgovornosti do mladih temeljnega pomena.
Ključne besede:otroški pevski zbor, razvijanje človečnosti, razvoj osebnosti, socialna povezanost
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.03.2025
Leto izida:2025
Št. strani:str. 96-113
Številčenje:Letn. 76 = 142, št. 1
PID:20.500.12556/DiRROS-23111 Novo okno
UDK:37.034
ISSN pri članku:0038-0474
DOI:10.63384/spB51s693s Novo okno
COBISS.SI-ID:234237443 Novo okno
Datum objave v DiRROS:30.07.2025
Število ogledov:329
Število prenosov:168
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Children‘s Choral Singing is an Important Part of Individual Personality Formation and of Social Cohesion
Povzetek:The paper discusses the experiences of a children‘s choir at one of the Slovenian elementary schools with the aim to illustrate and evaluate the importance of choral singing for learning prosociality and community building. Its value is based on two foundations: the recognition of human dignity and the strengthening of awareness and behaviour with humanity as its value, direction and goal. Choral singing is presented as a norm of the community which has its own formation process and thereby establishes ethical and aesthetic bonds also externally. It highlights the important role of the choirmaster who constantly connects the mind and heart and is a role model for the singers. In their work, the choir director is focused both on working directly with the singers and paying attention to the context of the time of creation. The paper also provides a critical analysis of the current events during and after the pandemic, with the aim to recognize and consider the warnings that require wise judgment of action. This is of fundamental importance for working responsibly with the young
Ključne besede:children‘s choir, humanity, human dignity, personality development, pathological narcissism


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Sodobna pedagogika

Nazaj