Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Kritični spoprijem s konceptom otrokocentričnosti
Avtorji:ID Pahor, Sara (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/01-2025_kriticni-spoprijem-s-konceptom-otrokocentricnosti/
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (241,11 KB)
MD5: 3947EA58253DE39392C83093EE4B9E49
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Povzetek:V prispevku analiziramo izbrana besedila iz zbornika Generaciji navidezne svobode: otroci in starši v sodobni družbi (2017), ki z vidika družbeno reprodukcijskih mehanizmov kritično prevprašujejo vzgojno zasnovo otrokocentričnosti, saj ta pomembno vpliva na družinsko vzgojo novih generacij otrok. Zanima nas, na katere vzgojne razsežnosti je v obravnavanih besedilih usmerjena kritika argumentacije. Na mestih, kjer na podlagi analize ugotavljamo, da zasnova in tudi njena kritika nista koherentno utemeljevani, opravimo dodatne premisleke. Pokažemo, da zasnova otrokocentričnosti pomembno zaznamuje pomensko polje vladajoče ideološke produkcije ter vodi k vzgoji posameznikov in posameznic, ki z osebnostno strukturo in usvojenimi funkcionalnimi rekviziti družbe obnavljajo in ohranjajo dominantna družbena razmerja.
Ključne besede:zasnova otrokocentričnosti, ideološki govor, družinska vzgoja, potrošniška družba, patološki narcisizem
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.03.2025
Leto izida:2025
Št. strani:str. 59-75
Številčenje:Letn. 76 = 142, št. 1
PID:20.500.12556/DiRROS-23110 Novo okno
UDK:37.015.4
ISSN pri članku:0038-0474
DOI:10.63384/spB51z720s Novo okno
COBISS.SI-ID:234230275 Novo okno
Datum objave v DiRROS:30.07.2025
Število ogledov:366
Število prenosov:183
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:A Critical Engagement with the Concept of Child-Centerdness
Povzetek:In the article we analyze selected set of texts from the collection Generaciji navidezne svobode: otroci in starši v sodobni družbi (2017), which from the perspective of socio-reproductive mechanisms critically question the educational concept of child-centeredness, as it significantly influences the family upbringing of new generations of children. We are interested in which educational dimensions the criticism is aimed at. In places where, based on the analysis, we find that the concept of child-centerdness and its criticism lack coherent substantiation, we provide additional reflections. We demonstrate that the concept of child-centeredness significantly marks the semantic field of the prevailing ideological production and leads to the upbringing of individuals who, with their personality structure and acquired functional requisites of society restore and maintain dominant social relations.
Ključne besede:concept of child-centeredness, ideological speech, family upbringing, consumer society, pathological narcissism


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Sodobna pedagogika

Nazaj