Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Spektakel in čas v sodobni filozofiji
Avtorji:ID Vuger, Dario (Avtor)
ID Koželj, Alenka (Prevajalec)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (368,72 KB)
MD5: F09018EDDF8E55AA6CA674DCFB5C384F
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo INR - Inštitut Nove revije, zavod za humanistiko
Povzetek:S pomočjo zgodovinske in fenomenološke analize želimo v pričujoči študiji centralizirati raziskovanje fenomena spektakla kot pomembnega predmeta sodobne filozofije. Pojem spektakla proučujemo na podlagi zgodovinskega razvoja modernega pojmovanja časa kot enega izmed osrednjih vprašanj sodobne filozofije ter tudi kot osrednjega pojma za razumevanje sodobne znanosti, kulture in družbe kot celote. Znotraj sodobne kontinentalne filozofske tradicije je namreč koncept časa tesno povezan s pojmi prisotnosti, percepcije in mediacije. Filozofska razprava med Henrijem Bergsonom in Albertom Einsteinom je pojma spektakel in čas pripeljala v neposredno povezavo kot del novega konceptualnega okvira sodobne filozofije. Tedaj se je prvič pokazalo, da ima znanost bistveno vrednost za konstrukcijo sodobnega življenja. Nadaljnjemu razvoju sledimo z razpiranjem filozofskega in kibernetičnega okvira za vzpostavitev filozofskega odnosa do spektakla kot enega izmed temeljnih fenomenov sodobnega življenja. Pri razpravljanju upoštevamo metodologijo, kakršna je prikazana v filozofiji Martina Heideggra. Prefiguracijo določene teorije spektakla nazadnje zasnujemo z razmislekom o prelomni kritiki kibernetike pri Gilbertu Simondonu
Ključne besede:spektakel, čas, kibernetika, vizualizacija, fenomenologija, teorija medijev
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:23.07.2023
Leto izida:2023
Št. strani:str. 53-90
Številčenje:Letn. 32, št. 124/125
PID:20.500.12556/DiRROS-20610 Novo okno
UDK:165.62:711.558
ISSN pri članku:1318-3362
DOI:10.32022/PHI32.2023.124-125.3 Novo okno
COBISS.SI-ID:162068739 Novo okno
Datum objave v DiRROS:23.10.2024
Število ogledov:87
Število prenosov:22
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Phainomena : [glasilo Fenomenološkega društva v Ljubljani
Skrajšan naslov:Phainomena
Založnik:Fenomenološko društvo [etc.], Fenomenološko društvo [etc.], Nova revija, Inštitut Nove revije - Zavod za humanistiko
ISSN:1318-3362
COBISS.SI-ID:29705216 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Spectacle and Time in Contemporary Philosophy
Povzetek:Through historical and phenomenological analyses, the present paper attempts to centralize the research of the phenomenon of spectacle as a viable subject of contemporary philosophy. We study the notion of the spectacle upon the basis of the historical development of the modern comprehension of time not only as one of the central issues of contemporary philosophy, but also as a central concept for the understanding of contemporary science, culture, and society as a whole. Within contemporary continental philosophical tradition, the concept of time is closely connected with the notions of presence, perception, and mediation. The philosophical debate between Henri Bergson and Albert Einstein brought the ideas of spectacle and time into immediate connection as a part of the new conceptual framework of contemporary philosophy. It demonstrated, for the first time, that science holds an essential value for the construction of modern life. We follow further developments by outlining the philosophical and cybernetic framework for the establishment of a philosophical attitude towards spectacle as one of the fundamental phenomena of contemporaneity. The elaboration of the theme seeks to respect methodological determinations demonstrated in the philosophy of Martin Heidegger. The groundbreaking critique of cybernetics in Gilbert Simondon allows us, finally, to draft a specific prefiguration of a certain theory of spectacle.
Ključne besede:spectacle, time, cybernetics, visualization, phenomenology, media theory


Nazaj