Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:In search of new concepts : the challenges of the modern humanities in the pedagogical focus (on Lech Witkowski’s philosophical works)
Avtorji:ID Budnyk, Olena (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (344,54 KB)
MD5: 63BB887B000B9E4A9CAF76CC9D72E12F
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:Logo INR - Inštitut Nove revije, zavod za humanistiko
Ključne besede:modern humanities, hermeneutic circle, anti-positivist breakthrough, critical pedagogy, cultural ecology, interdisciplinarity
Datum objave:01.01.2024
Leto izida:2024
Št. strani:str. 225-251
Številčenje:Letn. 33, št. 128/129
UDK:801.73 Witkowski L.
ISSN pri članku:1318-3362
DOI:10.32022/PHI33.2024.128-129.10 Novo okno
COBISS.SI-ID:205352707 Novo okno
Datum objave v DiRROS:21.10.2024
Število ogledov:2
Število prenosov:1
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Phainomena : [glasilo Fenomenološkega društva v Ljubljani
Skrajšan naslov:Phainomena
Založnik:Fenomenološko društvo [etc.], Fenomenološko društvo [etc.], Nova revija, Inštitut Nove revije - Zavod za humanistiko
ISSN:1318-3362
COBISS.SI-ID:29705216 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:V iskanju novih konceptov. Izzivi moderne humanistike z vidika pedagogike (O filozofskih delih Lecha Witkowskega)
Povzetek:Prispevek predstavlja analizo znanstvenega dela uglednega poljskega filozofa, kulturnega kritika, sociologa in pedagoga Lecha Witkowskega na polju moderne humanistike, aplikacije hermenevtike, kritične refleksije in antropologije. Obravnava vključuje: (1) znanstvene refleksije o integraciji humanistike in družboslovja, dosežke humanistike, kakor jih je mogoče aplicirati na pedagogiko; več konceptualnih idej glede slednje v njihovem razmerju do filozofije in kulture; (2) kritiko dualizma, ki se nagiba k bipolarnosti (enotenje dvojnosti); (3) pomembne vidike kulturne ekologije, tradicije in njihove implikacije za izobraževanje; (4) koncept »eksplozivnega učinka« branja znotraj humanistike in njegovo dinamiko; (5) fenomen identitete glede na različne perspektive, ki (6) osvetljujejo težave, kakršne se tičejo učinkovitosti modernega znanstvenega raziskovanja in izobraževanja. Temeljne koncepte sodobne humanistike, v skladu z razumevanjem Witkowskega, interpretiramo na podlagi kategorij, kot so ambivalenca, dvojnost, ironija, tradicija, identiteta idr., pri čemer upoštevamo tako stopnjevitost etičnega in kognitivnega distanciranja kakor analitični in kritični pristop k študiju znanstvenih besedil
Ključne besede:moderna humanistika, hermenevtični krog, antipozitivistični preboj, kritična pedagogika, kulturna ekologija, interdisciplinarnost


Nazaj