Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:In Search of New Concepts : The Challenges of the Modern Humanities in the Pedagogical Focus (On Lech Witkowski’s Philosophical Works)
Avtorji:ID Budnyk, Olena (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (344,54 KB)
MD5: 63BB887B000B9E4A9CAF76CC9D72E12F
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:Logo INR - Inštitut Nove revije, zavod za humanistiko
Povzetek:The article provides an analysis of the scientific work of the prominent Polish philosopher, cultural critic, sociologist, and educator Lech Witkowski in the field of modern humanities, application of hermeneutics, critical reflection, and anthropology, including: (1) scientific reflections on the integration of the humanities and social sciences, the findings of the humanities as applied to pedagogy; several conceptual ideas of pedagogy viewed in their relation to philosophy and culture; (2) criticism against dualism towards bipolarity (unifying duality); (3) important aspects of cultural ecology, tradition, and their implications for education; (4) the concept of the “explosive effect” of reading in the humanities and its dynamics; (5) the phenomenon of identity through various perspectives, (6) shedding light on the difficulties concerning the effectiveness of modern scientific research and education. The fundamental concepts of the contemporary humanities are, according to Witkowski, interpreted through such categories as ambivalence, duality, irony, tradition, identity, and others, taking into consideration the extent of ethical and cognitive distancing, as well as the analytical and critical approach to the study of scientific texts.
Ključne besede:modern humanities, hermeneutic circle, anti-positivist breakthrough, critical pedagogy, cultural ecology, interdisciplinarity
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:23.07.2024
Leto izida:2024
Št. strani:str. 225-251
Številčenje:Letn. 33, št. 128/129
PID:20.500.12556/DiRROS-20557 Novo okno
UDK:801.73 Witkowski L.
ISSN pri članku:1318-3362
DOI:10.32022/PHI33.2024.128-129.10 Novo okno
COBISS.SI-ID:205352707 Novo okno
Datum objave v DiRROS:21.10.2024
Število ogledov:174
Število prenosov:50
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Phainomena : [glasilo Fenomenološkega društva v Ljubljani
Skrajšan naslov:Phainomena
Založnik:Fenomenološko društvo [etc.], Fenomenološko društvo [etc.], Nova revija, Inštitut Nove revije - Zavod za humanistiko
ISSN:1318-3362
COBISS.SI-ID:29705216 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:V iskanju novih konceptov : Izzivi moderne humanistike z vidika pedagogike (O filozofskih delih Lecha Witkowskega)
Povzetek:Prispevek predstavlja analizo znanstvenega dela uglednega poljskega filozofa, kulturnega kritika, sociologa in pedagoga Lecha Witkowskega na polju moderne humanistike, aplikacije hermenevtike, kritične refleksije in antropologije. Obravnava vključuje: (1) znanstvene refleksije o integraciji humanistike in družboslovja, dosežke humanistike, kakor jih je mogoče aplicirati na pedagogiko; več konceptualnih idej glede slednje v njihovem razmerju do filozofije in kulture; (2) kritiko dualizma, ki se nagiba k bipolarnosti (enotenje dvojnosti); (3) pomembne vidike kulturne ekologije, tradicije in njihove implikacije za izobraževanje; (4) koncept »eksplozivnega učinka« branja znotraj humanistike in njegovo dinamiko; (5) fenomen identitete glede na različne perspektive, ki (6) osvetljujejo težave, kakršne se tičejo učinkovitosti modernega znanstvenega raziskovanja in izobraževanja. Temeljne koncepte sodobne humanistike, v skladu z razumevanjem Witkowskega, interpretiramo na podlagi kategorij, kot so ambivalenca, dvojnost, ironija, tradicija, identiteta idr., pri čemer upoštevamo tako stopnjevitost etičnega in kognitivnega distanciranja kakor analitični in kritični pristop k študiju znanstvenih besedil
Ključne besede:moderna humanistika, hermenevtični krog, antipozitivistični preboj, kritična pedagogika, kulturna ekologija, interdisciplinarnost


Nazaj