Digital repository of Slovenian research organisations

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:In search of new concepts : the challenges of the modern humanities in the pedagogical focus (on Lech Witkowski’s philosophical works)
Authors:ID Budnyk, Olena (Author)
Files:.pdf PDF - Presentation file, download (344,54 KB)
MD5: 63BB887B000B9E4A9CAF76CC9D72E12F
 
Language:English
Typology:1.02 - Review Article
Organization:Logo INR - Institute Nova Revija for the Humanities
Keywords:modern humanities, hermeneutic circle, anti-positivist breakthrough, critical pedagogy, cultural ecology, interdisciplinarity
Publication date:01.01.2024
Year of publishing:2024
Number of pages:str. 225-251
Numbering:Letn. 33, št. 128/129
UDC:801.73 Witkowski L.
ISSN on article:1318-3362
DOI:10.32022/PHI33.2024.128-129.10 New window
COBISS.SI-ID:205352707 New window
Publication date in DiRROS:21.10.2024
Views:8
Downloads:2
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
  
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Record is a part of a journal

Title:Phainomena : [glasilo Fenomenološkega društva v Ljubljani
Shortened title:Phainomena
Publisher:Fenomenološko društvo [etc.], Fenomenološko društvo [etc.], Nova revija, Inštitut Nove revije - Zavod za humanistiko
ISSN:1318-3362
COBISS.SI-ID:29705216 New window

Secondary language

Language:Slovenian
Title:V iskanju novih konceptov. Izzivi moderne humanistike z vidika pedagogike (O filozofskih delih Lecha Witkowskega)
Abstract:Prispevek predstavlja analizo znanstvenega dela uglednega poljskega filozofa, kulturnega kritika, sociologa in pedagoga Lecha Witkowskega na polju moderne humanistike, aplikacije hermenevtike, kritične refleksije in antropologije. Obravnava vključuje: (1) znanstvene refleksije o integraciji humanistike in družboslovja, dosežke humanistike, kakor jih je mogoče aplicirati na pedagogiko; več konceptualnih idej glede slednje v njihovem razmerju do filozofije in kulture; (2) kritiko dualizma, ki se nagiba k bipolarnosti (enotenje dvojnosti); (3) pomembne vidike kulturne ekologije, tradicije in njihove implikacije za izobraževanje; (4) koncept »eksplozivnega učinka« branja znotraj humanistike in njegovo dinamiko; (5) fenomen identitete glede na različne perspektive, ki (6) osvetljujejo težave, kakršne se tičejo učinkovitosti modernega znanstvenega raziskovanja in izobraževanja. Temeljne koncepte sodobne humanistike, v skladu z razumevanjem Witkowskega, interpretiramo na podlagi kategorij, kot so ambivalenca, dvojnost, ironija, tradicija, identiteta idr., pri čemer upoštevamo tako stopnjevitost etičnega in kognitivnega distanciranja kakor analitični in kritični pristop k študiju znanstvenih besedil
Keywords:moderna humanistika, hermenevtični krog, antipozitivistični preboj, kritična pedagogika, kulturna ekologija, interdisciplinarnost


Back