1. |
2. |
3. Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2022) : nacionalno poročilo - prvi rezultatiEva Klemenčič Mirazchiyski, 2023, strokovna monografija Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, državljanska vzgoja, državljansko delovanje, družbena angažiranost, stališča učencev, demokracija, nacionalna poročila, IEA ICCS, mednarodne raziskave Objavljeno v DiRROS: 08.07.2025; Ogledov: 71; Prenosov: 22
Celotno besedilo (7,55 MB) |
4. Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk : vpogledi mednarodnih raziskav znanjaKlaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras, Barbara Japelj Pavešić, 2023, znanstvena monografija Povzetek: Občutek pripadnosti šoli je v znanstvenih razpravah prepoznan kot temeljna potreba posameznika. V kontekstu šole je občutek pripadnosti šoli prepoznan kot pomemben dejavnik učne uspešnosti in dobrobiti učencev in učenk. Zaradi raznolikosti in razpršenosti raziskav v širšem mednarodnem okolju ter mankom le teh v slovenskem prostoru pa so dosedanji vpogledi v občutek pripadnosti šoli slovenskih učencev in učenk relativno omejeni. Znanstvena monografija je odgovor na to problematiko. Občutek pripadnosti slovenskih učencev in učenk poglobljeno osvetljuje s podatki mednarodnih raziskav znanja. Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, šola, pripadnost šoli, dobrobit učencev in učenk, učna uspešnost, mednarodne raziskave znanja Objavljeno v DiRROS: 08.07.2025; Ogledov: 68; Prenosov: 30
Celotno besedilo (2,05 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk : konceptualni in empirični vpoglediKlaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, 2023, znanstvena monografija Povzetek: Glede na prepoznan pomen globalnih kompetenc za uspešno (so)delovanje posameznikov v sodobnem šolskem, lokalnem in globalnem okolju (Svet Evrope, 2016; UNESCO, 2014), ki ga prepoznavajo tudi strateške usmeritve v Sloveniji (npr. Bela knjiga, 2011; Strategija razvoja Slovenije, 2017), smo analizi globalnih kompetenc slovenskih učencev in učenk, kot o njih poročajo v raziskavi PISA (2018), v znanstveni monografiji namenili posebno pozornost. Znanstvena monografija je nastala v okviru razvojno-strokovne naloge »Sekundarna študija PISA 2018: Globalne kompetence kot temelj uspešnega (so)delovanja v sodobnem šolskem, lokalnem in globalnem okolju«, ki smo jo na Pedagoškem inštitutu izvedli v okviru Letnega delovnega načrta Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport Republike Slovenije v letih 2021 in 2022. Pričujoče delo s poglobljeno analizo globalnih kompetenc slovenskih učencev in učenk prispeva k znanstvenim razpravam na tem področju, hkrati pa želi v strokovni javnosti in pri oblikovalcih izobraževalnih politik podkrepiti zavedanje o pomenu globalnih kompetenc za uspešnost posameznika in celotne družbe. Ključne besede: vzgoja, izobraževanje, globalne kompetence, mednarodne raziskave, PISA Objavljeno v DiRROS: 08.07.2025; Ogledov: 67; Prenosov: 36
Celotno besedilo (4,93 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. |
7. Farmacevtske kompetence s področja laboratorijske medicine : razvoj, izobraževanje in pomen klinične biokemijeBorut Božič, Tjaša Debelak, 2025, pregledni znanstveni članek Povzetek: Reguliranost farmacevtskega poklica izhaja iz leta 2024 posodobljene Direktive 2005/36/EC o priznavanju poklicnih kvalifikacij. V programu usposabljanja farmacevtov je navedena tudi »Splošna in uporabna biokemija (medicinska)«, poznana pod izrazom klinična biokemija. Slednja je največja veja laboratorijske medicine, ki z analizo bioloških vzorcev pacienta prispeva k ugotavljanju zdravstvenega stanja preiskovanca v preventivi, diagnostiki, spremljanju zdravljenja in napovedovanju poteka bolezni. To področje pa ostaja kot kompetenca farmacevtov slabo poznano v strokovni javnosti. V prispevku so prikazane značilnosti razvoja laboratorijske medicine v evropskem in slovenskem prostoru z mejniki v razvoju klinične kemije in organiziranost njenega izobraževanja pri nas, ki se je začelo kot del študija farmacije. Posebej so izpostavljeni kompetenčni vidiki farmacevtov na področju laboratorijske diagnostike. Ključne besede: izobraževanje, kompetence/kompetenčni modeli Objavljeno v DiRROS: 08.07.2025; Ogledov: 54; Prenosov: 12
Celotno besedilo (416,62 KB) |
8. |
9. The impact of different types of self-regulation scaffolds on learning science with hypermediaAlenka Gril, Anja Podlesek, Luka Komidar, Alenka Kavčič, Katja Depolli Steiner, Sonja Pečjak, Tina Pirc, Melita Puklek Levpušček, Bojana Boh Podgornik, Aleš Hladnik, Ciril Bohak, Matevž Pesek, Žiga Lesar, Matija Marolt, Cirila Peklaj, 2025, izvirni znanstveni članek Povzetek: Effective use of scaffolds in hypermedia should support students' self-regulated learning while considering their individual differences. Metacognitive and cognitive scaffolds, but not motivational scaffolds, have been extensively researched. There is no clear evidence that using only one type of scaffold is more effective than combining different types. The aim of this study was to determine if the use of different types of scaffolds and their combination in hypermedia predicts learning achievement over and above individual student differences. In the first phase of our quasi-experimental study, 443 ninth graders learned about visual perception in hypermedia. We measured their individual characteristics (grade point average [GPA], intelligence [IQ], learning time, and the number of learning strategies used) and their learning achievement and divided them into six comparable groups. In the second phase, the groups learned about olfactory perception using different scaffolds embedded in hypermedia: 6 cognitive, 6 metacognitive, 6 motivational, all 18 scaffolds together, a selected subset of 6 mixed scaffolds, and no scaffolds. We administered a pre-test and a post-test to assess what students learned, and collected data on students’ note-taking, self-reported use of learning strategies, and interest in the topic. Hierarchical regression analysis of data from 288 students revealed that students with a higher GPA, specific prior knowledge and interest in the topic, and those who used more self-regulation strategies learned more. Scaffolds did not significantly contribute to the prediction of learning outcomes. Implications for the research design of studies investigating the effects of learning scaffolds in hypermedia are discussed. Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, hipermedija, samoregulacijska ogrodja, samoregulirano učenje, učne strategije, učni dosežki, učenci, devetošolci, scaffolds, hypermedia, self-regulated learning, learning strategies, achievement Objavljeno v DiRROS: 07.07.2025; Ogledov: 101; Prenosov: 50
Celotno besedilo (1,89 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Student and parental perception on homework : evidence from PIRLS for SloveniaEva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen Mirazchiyski, 2025, izvirni znanstveni članek Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, domače naloge, učenci, starši, bralna pismenost, PIRLS 2021, Slovenija, education, homework, students, parents, reading literacy, PIRLS 2021, Slovenia Objavljeno v DiRROS: 10.06.2025; Ogledov: 223; Prenosov: 112
Celotno besedilo (322,63 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |