Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | SLO | ENG

Naslov:Neželeni učinki zdravil za sistemsko zdravljenje raka na koži
Avtorji:Ocvirk, Janja (Avtor)
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.04 - Strokovni članek
Organizacija:Logo OI - Onkološki inštitut Ljubljana
Povzetek:Zdravljenje s citostatiki povzroča številne neželene učinke, med katerimi jih kar nekaj prizadene tudi kožo in sluznice, saj so v njih celice, ki se hitro delijo in prav na te celice citostatiki najmočneje vplivajo. Kožna toksičnost se ob zdravljenju s citostatiki lahko izraža kot sindrom roka – noga, dermatitis, eksantem, eritroderma, hiperpigmentacija. Paleta neželenih učinkov na kožo pri uporabi tarčnih zdravil pa je razen sindroma roka – noga ob multitarčnih zdravilih nekoliko drugačna. Pri uporabi zaviralcev EGFR je pogosto izražena kožna toksičnost, najpogosteje akniformni izpuščaj. Kseroze, ekceme, poke kože, teleangiektazije, spremembe nohtov in paronihijo opažamo pri nekaterih bolnikih, hiperpigmentacije kože pa so redkejše. Obvladovanje kožnih sprememb pomaga bolnikom prebroditi neželene učinke, pri čemer je izredno pomembno sodelovanje bolnikov. Kožna toksičnost je navadno obvladljiva s topično ali sistemsko uporabo zdravil, včasih pa je treba zmanjšati odmerek citostatika ali tarčnega zdravila oz. prilagoditi shemo zdravljenja. Poduk bolnikov pred zdravljenjem in hitro ukrepanje ob prvih znakih kožne toksičnosti sta ključna za uspeh.
Leto izida:2009
UDK:616-006
ISSN pri članku:1408-1741
OceCobissID:65324032 Povezava se odpre v novem oknu
URN:URN:NBN:SI:doc-9VNU6JK8
COBISS_ID:25705433 Povezava se odpre v novem oknu
Opombe:BSDOCID145253;
Število ogledov:1607
Število prenosov:262
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (464,82 KB)
 
Nadgradivo:Onkologija
Onkološki inštitut
 
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Avtorske pravice:by Authors
:
  
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.


Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:31.08.2018

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Cytostatic and Targeted Drug-Induced Skin Toxicities
Povzetek:The patients treated with cytostatic drugs may experience many side-effects, among them also skin and mucosal side-effects because skin and mucosal cells rapidly divide and are therefore most sensitive to cytostatics. The most common skin side-effects are hand-foot syndrome, eczema, erythroderma, hyperpigmentation. Skin toxicity of targeted drugs is different with the exception of hand-foot syndrome. EGFR-inhibitors often cause skin toxicity, most frequently acneiform eruption. Xerosis, eczema, fissures, teleangiectasias, nail changes and paronychia can be seen in some cases, rarely hyperpigmentation. Management of the skin toxicity helps patients to overcome cytostatics- and EGFR- inhibitors associated skin toxicity and is of great importance for patients’ compliance. It is generally manageable with standard topical or systemic antibiotics and anti-inflammatory agents; In some cases, it is nevertheless necessary to reduce doses of the drugs. Education of patients prior to beginning the therapy and proactive intervention at the first signs of skin toxicity are keys to successful management.

Arhiv

niGradiv

Nazaj