Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Spremembe oblike cestišča pri različnih načinih investicijskega vzdrževanja gozdne ceste
Avtorji:ID Robek, Robert (Avtor)
ID Potočnik, Igor (Avtor)
ID Krajčič, Darij (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (973,80 KB)
MD5: AC424A19DE3032C9E8E24040C498D76B
PID: 20.500.12556/dirros/470b5385-09aa-4840-87ff-26bf051b03c5
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo SciVie - Gozdarski inštitut Slovenije
Povzetek:Optimizacija vzdrževanja omrežja gozdnih cest narekuje oblikovanje mreže modelnih odsekov, na katerih je mogoče spremljati vlaganja in vrednotiti dolgoročne učinke opravljenih del. Na štirih modelnih odsekih gozdne ceste smo proučevali kratkoročne spremembe oblike prečnih profilov cestišča pri investicijskem vzdrževanju z minimalnim in optimalnim nasutjem posipnega materiala avtohtonega izvora ter dveh načinih utrditve materiala: dvakratnem prehodu valjarja in utrjevanje z vožnjo kamionov. Na podlagi numerične obdelave meritev prečnih profilov smo ugotovili značilno znižanje indeksa prečne neravnosti (IPN) pri tanko nasutih profilih in neznačilno povečanje IPN po simulaciji rabe na nevaljanih profilih. Povprečni prečni naklon vozišča, povprečna širina cestišča in povprečna globina jarka se niso značilno spremenili. Spremembe širine naprav za odvodnjavanje so v večini primerov nastale na račun zožitve vozišča, pri vseh načinih pa se je povečala relativna globina. Dolgoročne učinke proučevanih načinov vzdrževanja bo potrebno analizirati s ponovnimi meritvami in preveriti na primerljivih odsekih v različnih geoklimatskih razmerah, kar zahteva resno obravnavo koncepta modelnih odsekov.
Ključne besede:cestišče, gozdna cesta, gozdna prometnica, vzdrževanje cestišča, valjanje, indeks prečne neravnosti, modelni odsek
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:1999
Št. strani:str. 153-175
Številčenje:Vol. 60
PID:20.500.12556/DiRROS-7430 Novo okno
UDK:630*36
ISSN pri članku:0351-3114
URN:URN:NBN:SI:doc-XA8SO4KT
COBISS.SI-ID:589478 Novo okno
Datum objave v DiRROS:12.07.2017
Število ogledov:4926
Število prenosov:2009
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Zbornik gozdarstva in lesarstva. forest and wood science & technology
Skrajšan naslov:Zb. gozd. lesar.
Založnik:Gozdarski inštitut Slovenije, Biotehniška fakulteta, Oddelek za gozdarstvo in obnovljive gozdne vire, Biotehniška fakulteta, Oddelek za lesarstvo
ISSN:0351-3114
COBISS.SI-ID:6206978 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Ni določen
Naslov:The alterations of roadway shape after different modes of periodic maintenance of forest road
Povzetek:Optimisation of the forest road network maintenance calls for a network of themodel road sections where the inputs and long term effects of implemented measures can be monitored and evaluated. On four model sections of the forest road we investigated the short-term alterations of the roadway shape after periodic maintenance with minimal and optimal addition of autochthon gravel and the two methods of pavement: two passes of a roller and paving with truck traffic. On the basis of the numerical analysis of roadway cross-section data significant decrease of the transverse roughness index (TRI) for thin gravelled profiles and insignificant increase of TRI on unrolled profiles after road use were found. The average carriageway transverse gradient, the average roadway width and the average ditch depth have not significantly changed after applied maintenance modes. The width of longitudinal road drainage installations was in most cases altered at the expense of carriagewaywidth, its depth increased in all applied modes. Long term effects of the implemented modes should be monitored and verified on similar model sections in various geological and climatic conditions, which requires seriousconsideration of the forest road model section network concept. Key words: forest road, roadway maintenance, rolling, transverse roughness index, model sections
Ključne besede:forest road, roadway maintenance, rolling, model sections


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Acta Silvae et Ligni

Nazaj