Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Dejavniki, ki vplivajo na lokacijo manjših in srednje velikih podjetij v predmestju : primer metropolitanskega območja mest Gdansk, Gdynia in Sopot
Avtorji:ID Martyniuk-Pęczek, Justyna (Avtor)
ID Martyniuk, Olga (Avtor)
ID Gierusz, Anna (Avtor)
ID Pęczek, Grzegorz (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1018,05 KB)
MD5: 94F3C97C393DFF75E1E9BF9F99AD8BF1
Opis: slov.
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,08 MB)
MD5: 6153C23D852ED2130F84EFFAF20B8FDB
Opis: ang.
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo UIRS - Urbanistični inštitut Republike Slovenije
Povzetek:Zaradi pomembne vloge manjših in srednje velikih podjetij (MSP) v evropskem gospodarstvu je ključno ustrezno poznavanje različnih dejavnikov, ki vplivajo na izbiro njihove lokacije. Kljub temu je v teoretičnih in empiričnih raziskavah industrijskih lokacij in urbanističnega načrtovanja velikost podjetij pogosto spregledana. V članku avtorji proučujejo kraj stalnega prebivališča kot dejavnik, ki spodbuja razvoj MSP v predmestjih. To smer razvoja potrjuje tudi multidisciplinarna raziskava, ki so jo izvedli na metropolitanskem območju mest Gdansk, Gdynia in Sopot. Dejavnike, ki vplivajo na lokacijo MSP na predmestnih območjih, so določili z anketo, ki so jo izvedli v 251 podjetjih v 7 občinah z najvišjo stopnjo suburbanizacije na proučevanem metropolitanskem območju. Raziskava je potrdila, da je za občine, v katerih potekajo najintenzivnejši procesi suburbanizacije, značilna višja stopnja poslovne dejavnosti. Lastniki podjetij odločitve o lokaciji podjetja večinoma sprejemajo v skladu z načeli vedenjske teorije. To pomeni, da pri svojih odločitvah pogosteje upoštevajo osebne dejavnike kot stroške ali povpraševanje. Zanje so najpomembnejši dejavniki življenjske razmere, kakovost javnega prostora, izobrazba in zdravstvo.
Ključne besede:podjetništvo, suburbanizacija, Poljska, predmestja
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.06.2017
Leto izida:2017
Št. strani:str. 43-54, 122-134
Številčenje:Letn. 28, št. 1
PID:20.500.12556/DiRROS-23309 Novo okno
UDK:334.012.61-022.51/.55: 911.375.632(438)
ISSN pri članku:0353-6483
DOI:10.5379/urbani-izziv-en-2017-28-01-004 Novo okno
COBISS.SI-ID:2843331 Novo okno
Opomba:Besedilo v slov. in angl.;
Datum objave v DiRROS:12.08.2025
Število ogledov:399
Število prenosov:188
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Urbani izziv
Skrajšan naslov:Urbani izziv
Založnik:Urbanistični inštitut Republike Slovenije
ISSN:0353-6483
COBISS.SI-ID:16588546 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Determinants of SME location in a suburban area : evidence from the Gdańsk-Gdynia-Sopot metropolitan area
Povzetek:Given the importance of small and medium enterprises (SMEs) in the European economy, it is essential to have adequate information about the various factors that determine their choice of location. However, the size of a company is often an aspect not covered in theoretical studies and empirical research on industrial locations and urban planning. This article examines the place of residence as a stimulator of SME development in suburbs. Multidisciplinary research carried out in the Gdańsk-Gdynia-Sopot Metropolitan Area, known as the Tricity, confirms this trend. The location determinants of SMEs in suburban areas were identified using a questionnaire. The survey was conducted in 251 enterprises located in seven municipalities with the highest suburbanisation rates within the Tricity. The study confirms that the municipalities characterised by the highest intensity of suburbanisation processes have higher business activity than other municipalities. Location decisions were largely made by business owners in line with behavioural theory. This means that SME owners more often consider personal factors than cost or demand factors. From the perspective of an entrepreneur, living conditions, the quality of public space, education and healthcare are significant.
Ključne besede:entrepreneurship, suburban area, regional development


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Urbani izziv

Nazaj