Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Izračun hitrosti potovanj z mestnim avtobusom : primer Ljubljane
Avtorji:ID Koblar, Simon (Avtor)
ID Mladenovič, Luka (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (314,83 KB)
MD5: 3C1F8D3D48FB7853782F5EB27C7D7684
Opis: slov.
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (309,21 KB)
MD5: 770004B3F4A7379C2A4CC264ECF87523
Opis: ang.
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo UIRS - Urbanistični inštitut Republike Slovenije
Povzetek:Pri spodbujanju rabe javnega potniškega prometa ima pomembno vlogo razumevanje razmer, ki jih sistem zagotavlja za potnika. Na izbiro potovalnega načina vplivajo številni dejavniki, med katerimi se kot pomembna izkazuje konkurenčnost potovalnega časa ali potovalne hitrosti. Pri njenem izračunu si lahko zaradi razširjenosti elektronskih plačilnih sistemov pomagamo z zbranimi podatki validacij uporabnikov. S tem lahko na podlagi dejanskih potovanj izračunamo njihovo hitrost. V okviru raziskave smo na primeru avtobusnega sistema v Ljubljani analizirali vse vožnje, opravljene na tipičen dan. Na podlagi vstopnih in izstopnih podatkov o avtobusni vožnji smo izračunali opravljeno razdaljo, čas, potreben za pot, in hitrost opravljenih poti. Primerjali smo še, kako hitro bi lahko potniki poti, prevožene z avtobusom, opravili s kolesom ali peš. Ugotovili smo, da je hitrost obravnavanih potovanj z avtobusom odvisna od dolžine potovanja. Pri daljših potovanjih se hitrost povečuje. Kolo je hitrejše na vseh razdaljah, vendar pri večjih razdaljah postane manj sprejemljiva izbira. Hoja je na obravnavanih razdaljah do 2 km glede hitrosti konkurenčna le v manjšem deležu poti. Z opravljenimi analizami nam je uspelo s podatki, ki se zbirajo zaradi elektronskega plačevanja storitve, pridobiti uporaben vpogled v uporabniško učinkovitost sistema javnega prometa, kar je v prihodnje lahko uporabno pri načrtovanju izboljšav sistema.
Ključne besede:javni potniški promet, hitrost potovanja, efektivna hitrost potovanja, primerjava hitrosti, elektronski plačilni sistem
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2020
Leto izida:2020
Št. strani:str. 51-61, 112-122
Številčenje:Letn. 31, št. 1
PID:20.500.12556/DiRROS-23266 Novo okno
UDK:656.025.2:796.61(497.451.1)
ISSN pri članku:0353-6483
DOI:10.5379/urbani-izziv-2020-31-01-005 Novo okno
COBISS.SI-ID:26944003 Novo okno
Opomba:Besedilo v slov., prevod v angl.;
Datum objave v DiRROS:11.08.2025
Število ogledov:353
Število prenosov:179
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Urbani izziv
Skrajšan naslov:Urbani izziv
Založnik:Urbanistični inštitut Republike Slovenije
ISSN:0353-6483
COBISS.SI-ID:16588546 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Calculating the speed of city bus trips : the case of Ljubljana, Slovenia
Povzetek:In promoting the use of public transport, an understanding of the passengers% perspective on the provided service plays an important role. A series of factors influence people%s selection of transport mode, among which the competitiveness of travel time, or travel speed, is vital. Thanks to the widespread use of electronic payment systems, data collected through user validation can be used to calculate this speed. Thus, the actual trips made can be used to estimate their speed. This study focused on the Ljubljana bus system to analyse all trips made on a typical day. The input and output trip data were used to calculate the distance travelled, and the time and speed of the trips. In addition, an estimate was also made of how quickly the distances travelled by bus could have been travelled by bicycle or on foot. The findings showed that the speed of the bus trips analysed depends on the length of the journey: it increases with longer journeys. Bicycles are generally faster for all distances, but they become a less acceptable choice for longer distances. With regard to distances shorter than 2 km, in terms of speed, walking is competitive on only a few routes. The analyses performed using the data collected through the electronic service payment system provided useful insight into the efficiency of the public transport system from the passenger perspective, which in the future may prove useful in planning system improvements.
Ključne besede:public transport, travel speed, effective travel speed, speed comparison, electronic payment system


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Urbani izziv

Nazaj