Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Izgubljeni potenciali kreativne urbane regeneracije : primer prestrukturiranja območja nekdanje Tobačne tovarne v Ljubljani
Avtorji:ID Uršič, Matjaž (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (447,69 KB)
MD5: 0C9229B089D8C6E1D488B27DF7B5D061
Opis: slov.
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (971,52 KB)
MD5: 206E1F1AC3A4BA2E9F513CFF6453C6D8
Opis: ang.
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo UIRS - Urbanistični inštitut Republike Slovenije
Povzetek:Urbane kreativne dejavnosti so bile v tranzicijskem obdobju intenzivnih prostorskih in gospodarskih sprememb v Sloveniji pogosto predstavljene kot pomemben razvojni dejavnik, ki bo omogočil reurbanizacijo in revitalizacijo številnih območij opuščenih industrijskih dejavnosti. Pogosto so bili to razmeroma spontani, nenačrtovani procesi prostorskega in gospodarskega razvoja degradiranih območij, pri čemer so razni kreativni posamezniki in skupine po načelu od spodaj navzgor izvajali postopne revitalizacije nekdanjih industrijskih območij. Članek analizira vlogo kreativnih dejavnosti pri revitalizaciji degradiranih območij na podlagi razvoja mehkih (družbenih) dejavnikov ali socialnih mrež ali omrežij. Pri tem izpostavlja težavo, da lokalni organi in državni institucionalni akterji ne zaznavajo kreativnih socialnih mrež, nimajo ustreznega pristopa do njih ali jih premalo upoštevajo pri razvoju teh območij. Na podlagi polstrukturiranih intervjujev je predstavljen primer nekdanje Tobačne tovarne kot vzorčni primer postopnega kopičenja socialnega kapitala, vezanega na socialne mreže, ki pa se ob procesih novega gospodarsko-prostorskega prestrukturiranja območja dojema kot nepotreben element prenove.
Ključne besede:kreativne dejavnosti, degradirana območja, Tobačna tovarna
Geografsko pokritje:Ljubljana (Slovenija); Ljubljana (Slovenia);
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2021
Leto izida:2021
Št. strani:str. 15-27, 85-97
Številčenje:Letn. 32, št. 1
PID:20.500.12556/DiRROS-23204 Novo okno
UDK:711.4(497.4Ljubljana):332.1
ISSN pri članku:0353-6483
DOI:10.5379/urbani-izziv-en-2021-32-01-002 Novo okno
COBISS.SI-ID:69417987 Novo okno
Opomba:Besedilo v slov., prevod v angl.;
Datum objave v DiRROS:05.08.2025
Število ogledov:269
Število prenosov:167
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Urbani izziv
Skrajšan naslov:Urbani izziv
Založnik:Urbanistični inštitut Republike Slovenije
ISSN:0353-6483
COBISS.SI-ID:16588546 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The lost potential of creative urban regeneration : restructuring Ljubljana's former tobacco factory
Povzetek:In the transition that saw intense spatial and economic changes in Slovenia, urban creative activities were often regarded as an important development factor allowing the reurbanization and revitalization of several former industrial areas. These were generally relatively spontaneous unplanned processes to spatially and economically develop degraded areas where, following the bottom-up principle, various creative individuals and groups gradually revitalized these areas. This article analyses the role of creative activities in breathing life into degraded areas by looking at the development of soft (social) factors in the form of social networks. It highlights the problem of local authorities and state institutional actors' non-perception of, inappropriate approach to, or insufficient con-sideration of creative social networks in developing these spaces. Drawing on semi-structured interviews, the case of the former tobacco factory is presented as an example of the accumulation of social capital linked to social networks, within which the area's new economic and spatial restructuring is perceived to be an unnecessary element of the renovation.
Ključne besede:creative activities, degraded areas, tobacco factory


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Urbani izziv

Nazaj