Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Vključujoči univerzitetni kampusi : vloga urbanističnega načrtovanja, arhitekturne kompozicije in funkcionalnih značilnosti
Avtorji:ID Campos, Pablo (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (263,37 KB)
MD5: CC82734FC4416F966AE8665A0157FD4D
Opis: slov.
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (276,34 KB)
MD5: 5151317E0C8C5157E6969B3C51B6BF44
Opis: ang.
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:Logo UIRS - Urbanistični inštitut Republike Slovenije
Povzetek:V mednarodnem univerzitetnem okolju se ustvarjajo različne inovacije, med drugim tudi na področju oblikovanja vključujočih kampusov. V članku avtor proučuje ključne dejavnike prostorskega načrtovanja na urbanistični in arhitekturni ravni ter predstavi funkcionalna priporočila za oblikovanje kampusov, ki podpirajo dobro počutje in omogočajo kognitivni dostop osebam z intelektualno oviranostjo. Cilj je spodbuditi razvoj vključujočih okolij in okrepiti občutek pripadnosti kraju, pri čemer je poudarek na psihološkem in čustvenem zaznavanju univerzitetnega okolja. Avtor proučuje niz vključujočih načrtovalskih smernic in arhitekturnih tipologij, pri čemer se najprej osredotoči na dve zgodovinski univerzitetni prostorski paradigmi: križni hodnik in kampus. Nato proučuje rešitve, ki so lahko zgled za celostno načrtovanje kampusov in krepitev socialne vključenosti: učne skupnosti, razne tipologije prostorske kompozicije, človeško merilo, robove, naravo, estetiko in funkcionalne strategije. Na koncu predstavi, kako se lahko zadosti opisanim merilom, na podlagi česar se lahko kampusi bolj kakovostno načrtujejo in preobrazijo v vključujoča okolja, ob tem pa ponudi napotke za njihove izboljšave in prilagoditve najrazličnejšim uporabnikom.
Ključne besede:intelektualna oviranost, socialna vključenost, urbanistično načrtovanje, univerzitetni kampusi, arhitektura
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2021
Leto izida:2021
Št. strani:str. 56-65, 124-133
Številčenje:Letn. 32, št. 2
PID:20.500.12556/DiRROS-23199 Novo okno
UDK:378.091.6:711.4
ISSN pri članku:0353-6483
DOI:10.5379/urbani-izziv-en-2021-32-02-05 Novo okno
COBISS.SI-ID:94731523 Novo okno
Opomba:Besedilo v slov. in angl.;
Datum objave v DiRROS:05.08.2025
Število ogledov:339
Število prenosov:172
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Urbani izziv
Skrajšan naslov:Urbani izziv
Založnik:Urbanistični inštitut Republike Slovenije
ISSN:0353-6483
COBISS.SI-ID:16588546 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Inclusive campuses : contributions from urban planning, architectural composition, and functional profile
Povzetek:The international university context is generating multiple dynamics of innovation. A relevant issue is the creation of inclusive campuses. This text studies keys to spatial planning on the urban and architectural scales and offers functional recommendations to create campuses that promote wellbeing and cognitive accessibility for people with intellectual disabilities. The goal is to inspire inclusive environments, promote an appropriation of the space, and reinforce a sense of belonging, emphasizing aspects such as the psychological and emotional perception of university environments. Based on this exploration, the text discusses a set of planning guidelines and architectural typologies with an inclusive scope. It begins by studying paradigms taken from the historical university legacy: the cloister and the campus. After this, the article focuses on aspects that inspire the integral planning of campuses to reinforce social inclusion: communities of learning, typologies of spatial composition, the human scale, edges, nature, the aesthetic component, and functional strategies. The text finishes by presenting a range of conclusions on how to supply those criteria and types so that campuses can be planned with higher quality with the goal of transforming them into inclusive environments, providing guidelines that can optimize them for all kinds of users.
Ključne besede:urban planning, university campus, intellectual disabilities, social inclusion


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Urbani izziv

Nazaj