Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Kje bi bilo treba izboljšati območja za pešce? : razvrščanje in kartiranje posegov za izboljšanje ulične hodljivosti v središču Cape Towna
Avtorji:ID Stefanidis, Roussetos-Marios (Avtor)
ID Bartzokas-Tsiompras, Alexandros (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (774,49 KB)
MD5: 393BB5A358BDE198457B89914224AF65
Opis: slov.
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (772,98 KB)
MD5: C7A9310A3C081624C32F021DF9A15857
Opis: ang.
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo UIRS - Urbanistični inštitut Republike Slovenije
Povzetek:Pedestrian interventions for healthier and more inclusive streetscapes can be powerful mechanisms to increase the safety and comfort of walking in African cities. This article proposes a multiscale walkability analysis approach to identify both suitable streets for pedestrian travel and problematic areas requiring small-scale improvements (e.g., pavement repairs, building maintenance, streetlights, and public seating). We applied a GIS-based framework to the central urban area of Cape Town, South Africa, which presents complex social and environmental challenges. For each street-and-crossing segment, a virtual pedestrian streetscape audit tool was used to collect micro- and mesoscale environmental indicators and assess the quality of public space. This composite street-level assessment tool was weighted with a space syntax analysis indicator (i.e., spatial integration) to detect the network’s most interconnected and high-priority pathways. The Jenks natural breaks classification algorithm was used to classify scores for each segment, which ultimately found that the highest-priority streets for redevelopment are clustered in Bo-Kaap, a relatively disadvantaged, multicultural, and hilly district on Cape Town’s west side. Policy recommendations are evaluated to increase the quality of the urban environment and the city’s overall attractiveness to pedestrians. The proposed methodology facilitates more effective place management and classifies the city’s needs in improvements, minimizing both time and budget costs.
Ključne besede:Cape Town, Google Street View, built environment, pedestrian mobility, walkability
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2022
Leto izida:2022
Št. strani:str. 46-57, 115-126
Številčenje:Letn. 33, št. 2
PID:20.500.12556/DiRROS-23183 Novo okno
UDK:316.334.56:711.523(680)
ISSN pri članku:0353-6483
DOI:10.5379/urbani-izziv-en-2022-33-02-05 Novo okno
COBISS.SI-ID:140523779 Novo okno
Opomba:Besedilo v angl., prevod v slov.;
Datum objave v DiRROS:05.08.2025
Število ogledov:322
Število prenosov:177
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Urbani izziv
Skrajšan naslov:Urbani izziv
Založnik:Urbanistični inštitut Republike Slovenije
ISSN:0353-6483
COBISS.SI-ID:16588546 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Kje bi bilo treba izboljšati območja za pešce : prioritizing and mapping street-level walkability interventions in Cape Town’s city centre
Povzetek:Prostorsko urejanje območij za pešce, ki zagotavlja bolj zdravo in vključujočo ulično krajino, je lahko močan mehanizem za izboljšanje varnosti in udobnosti pešačenja v afriških mestih. Avtorja v članku predlagata pristop k analizi hodljivosti na več prostorskih ravneh, s katerim se lahko določijo ulice, primerne za pešce, in problematična območja, ki zahtevajo manjše izboljšave (npr. popravilo pločnikov, boljše vzdrževanje stavb ter ureditev ulične razsvetljave in javnih klopi). Raziskovalni okvir, ki temelji na uporabi GIS, sta uporabila za središče Cape Towna v Južni Afriki, ki se spopada s kompleksnimi družbenimi in okoljskimi izzivi. Za vsak segment ulice s prehodom za pešce sta z orodjem za virtualno presojo območij za pešce zbrala podatke o okoljskih kazalnikih na mikro- in mezoravni ter proučila kakovost javnega prostora. Rezultate, dobljene z navedenim sestavljenim orodjem za presojo ulic, sta pomnožila z normalizirano vrednostjo mere prostorske sintakse (tj. integracije), na podlagi česar sta določila poti v mreži, ki so med seboj najbolj povezane in najbolj potrebne prenove. Z Jenksovo metodo naravnih mej sta razvrstila rezultate za vsak segment, na podlagi česar sta ugotovila, da so ulice, ki so najbolj potrebne prenove, zgoščene v Bo-Kaapu, razmeroma slabo razvitem, večkulturnem in hribovitem predelu v zahodnem delu Cape Towna. Na koncu sta predstavila priporočila za izboljšanje kakovosti mestnega okolja in splošne privlačnosti mesta za pešce. Predlagana metodologija omogoča učinkovitejše upravljanje krajev in razvrščanje potreb mesta po izboljšavah, s čimer se zmanjšajo stroški in poraba časa.
Ključne besede:Cape Town, mesta, trajnostna mobilnost, hoja, območja za pešce, Google Street View


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Urbani izziv

Nazaj