Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Reforma predšolske vzgoje v vrtcu? Da, v smeri večje pravičnosti in višje kakovosti za vse malčke in otroke
Avtorji:ID Marjanovič Umek, Ljubica (Avtor)
ID Bogataj, Janja (Avtor)
ID Flego, Jana (Avtor)
ID Hočevar, Andreja (Avtor)
ID Kovaček, Branka (Avtor)
ID Močnik, Alenka (Avtor)
ID Rutar, Sonja (Avtor)
ID Fekonja, Urška (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (437,50 KB)
MD5: B3B409F83B0A8259C61A3A45D29EEDEA
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo PI - Pedagoški inštitut
Povzetek:Ključna naloga predšolske vzgoje v vrtcu je zagotoviti vsem malčkom in otrokom možnosti za celovit razvoj, njihovi starosti primerno učenje, dobro počutje, vključenost in varnost. Številne tuje in domače raziskave potrjujejo pomemben pozitiven (kompenzatoren) učinek vrtca na različna področja razvoja malčkov in otrok ter hkrati poudarjajo pomen kakovosti vrtca tako na strukturni kot tudi na posredni in procesni ravni. V prispevku so predstavljene ugotovitve kvalitativne študije, v kateri smo v osmih slovenskih vrtcih, ki so bili izbrani glede na različne kriterije (npr. geografsko lego, velikost, dvojezično okolje) v fokusnih skupinah z vodstvenimi, strokovnimi in svetovalnimi delavci in delavkami ter starši opredelile izzive, s katerimi se spoprijemajo vrtci v današnjem času. Analiza odgovorov, zbranih v fokusnih skupinah, je pokazala, da so prevladujoči prepoznani izzivi v vrtcih neustrezni normativi, ki določajo število otrok v oddelkih 1. in 2. starostne skupine in prostorske pogoje; delo z otroki s posebnimi potrebami, otroki, katerih prvi jezik ni slovenščina, ter romskimi otroki; dejavnosti kurikuluma ter prehod iz vrtca v šolo. Izhajajoč iz razvojnopsiholoških teorij, sodobnih raziskav na področju spodbujanja zgodnjega razvoja in učenja otrok ter primerjalnih študij, smo oblikovale možne rešitve opredeljenih izzivov, ki stremijo k zagotavljanju večje pravičnosti in višje kakovosti za vse malčke in otroke, vključene v vrtec.
Ključne besede:predšolska vzgoja, vrtci, kurikulum, reforme
Datum objave:01.12.2023
Leto izida:2023
Št. strani:str. 115-141
Številčenje:Letn. 74 = 140, št. 4
PID:20.500.12556/DiRROS-22908 Novo okno
UDK:373.2.016
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:180512003 Novo okno
Opomba:Soavtorice: Janja Bogataj, Jana Flego, Andreja Hočevar, Branka Kovaček, Alenka Močnik, Sonja Rutar in Urška Fekonja;
Datum objave v DiRROS:08.07.2025
Število ogledov:286
Število prenosov:121
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Reforma predšolske vzgoje v vrtcu
Povzetek:The main task of preschool education is to provide all toddlers and children with opportunities for a wholesome development, age-appropriate learning, well-being, inclusion and safety. Many foreign as well as Slovenian studies confirm the significantly positive (compensatory) impact of preschool in various areas of toddler and child development, while emphasizing the importance of preschool quality, both at the structural, indirect and process levels. This manuscript presents the results of a qualitative study involving eight Slovenian preschools selected according to various criteria (e.g., geographic location, size, bilingual environment). Focus groups with management, professional and advisory staff as well as parents were used to define the challenges preschools face today. The analysis of the responses collected in the focus groups showed that the most important challenges in preschools are inadequate normative requirements referring to the number of children in a gorup (both in the first and second age period) and spatial conditions; work with children with special needs, children whose native language is not Slovenian and Roma children; curriculum activities and transition from preschool to school. Based on developmental theories, current research in the field of promoting early development and learning, and comparative studies, we have proposed possible solutions to selected challenges aimed at ensuring greater equity and higher quality for all toddlers and children in preschools.
Ključne besede:preschool education, kindergartens, curriculum, reforms


Nazaj