Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Izobraževalno-ustvarjalne delavnice: vključevanje ustvarjalnega izraza v geološke učne vsebine
Avtorji:ID Čeru, Teja (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (60,45 MB)
MD5: 87F8B4C48DCA1806CE8A4C00449C6759
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.04 - Strokovni članek
Organizacija:Logo GeoZS - Geološki zavod Slovenije
Povzetek:Kako ohranjati otroško radovednost tudi v odrasli dobi, kako se stalno preizpraševati o naravi in okolju v katerem živimo in nenazadnje, kako ozaveščati javnost o geoloških vsebinah na razumljiv in zanimiv način? Vsa ta vprašanja so pripeljala do ideje in zasnove delavnice, ki združuje različne poglede na naravo, tako z znanstvenega, uporabnega in umetniškega vidika. V prispevku je predstavljena delavnica slikanja z naravnimi pigmenti, preko katere udeleženci spoznavajo različne geološke vsebine. V prvem delu delavnice udeleženci spoznavajo celoten proces izdelave pigmentov, ki vključuje določitev primernega minerala/kamnine za izdelavo pigmenta, proces izdelave pigmentov (drobljenje, mletje in sejanje) ter mešanje pigmentov z vezivom v dokončno barvo, ki se lahko uporabi in shrani. Ta del delavnice predstavlja pristope, ki so primerljivi znanstvenim. Udeleženci na praktičen način spoznavajo nekatere lastnosti kamnin in mineralov (barva, barva črte minerala, trdota, itd.) in metode priprave vzorcev. Drugi del delavnice je bolj umetniški oz. ustvarjalen, kjer udeleženci barvajo pobarvanke z geološkimi vsebinami ali prosto slikajo ter raziskujejo značilnosti pigmentov izdelanih iz različnih materialov ter nova učenja povezujejo še na izkustveni ravni. Eden izmed glavnih ciljev zastavljene delavnice je, da se izobraževalne in ustvarjalne vsebine medsebojno prepletajo in povezujejo s poudarkom na metodah aktivnega in eksperimentalnega učenja. V prispevku so orisane tudi prilagoditve delavnice glede na starost udeležencev in značaj dogodka (npr. javni dogodki).
Ključne besede:geologija, izobraževanje, aktivno učenje, integracija umetnosti, ustvarjalnost, naravni pigmenti, akvarel
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:16.12.2024
Leto izida:2024
Št. strani:str. 333-347
Številčenje:vol. 67, no. 2
PID:20.500.12556/DiRROS-22470 Novo okno
UDK:55:37
ISSN pri članku:0016-7789
DOI:10.5474/geologija.2024.017 Novo okno
COBISS.SI-ID:220303619 Novo okno
Datum objave v DiRROS:21.05.2025
Število ogledov:498
Število prenosov:193
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Geologija
Skrajšan naslov:Geologija
Založnik:Geološki zavod Slovenije
ISSN:0016-7789
COBISS.SI-ID:5636866 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Educational-creative workshops: integrating creative expression into geological learning content
Povzetek:How can we nurture a childlike curiosity even in adulthood, how can we constantly question ourselves about nature and the environment we live in, and last but not least, how to raise public awareness of geology in an understandable and interesting way? All these questions led to the idea and design of a workshop that includes different views of looking at nature from a scientific, practical and artistic perspective. The article presents a workshop on painting with natural pigments through which participants learn about various geological contents. In the first part of the workshop, participants learn about the entire process of making natural pigments, which includes determining a suitable mineral/rock for pigment, the pigment preparation process (crushing, grinding, and sieving), and mixing pigments with a binder into a final colour that can be used and stored. This part of the workshop introduces approaches that are comparable to scientific one. In a very practical way, participants will learn about some of the properties of rocks and minerals (colour, color of the mineral's streak, hardness, etc.) and sample preparation methods. The second part of the workshop is more creative, where participants use colouring books with geological motifs or paint freely. They explore the characteristics of pigments made from various materials, and connect new knowledge on an experiential level. One of the main aims of the workshop is to interweave and combine educational and creative content, focussing on active and experimental learning methods. The paper also shows the adaptations of the workshop to the age of the participants and the type of event (e.g. public events).
Ključne besede:geology, education, active learning, arts-integration, creativity, natural pigments, watercolour painting


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Geologija

Nazaj