Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:“Toeing the line” : The journal Grlica — caught between lofty socialist goals and quality music for young people
Avtorji:ID Udovič, Boštjan (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://zdjp.si/p/annalesshs/
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,16 MB)
MD5: 508D131761DEB142B3757A13E33A0CF9
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo IRRIS - Inštitut Irris za raziskave, razvoj in strategije družbe, kulture in okolja
Povzetek:This paper seeks to underscore the significance of Grlica as a pivotal journal for youth music in Slovenia from 1953 to 1988. It explores how Grlica played a crucial role in conveying the ideological and socio-political aspects of the socialist system prevalent during that period. Applying historical-developmental and historical-comparative methods, the paper presents three key findings. Firstly, Grlica was primarily a professional journal, with little to no ideological components. Secondly, the ones we do find were predominantly present in the initial period of Grlica’s publication, i.e., until 1965, becoming increasingly rare as time wore on. Thirdly, composers who published their works in Grlica held diverse ideological and musical orientations, indicating that Grlica was not only a professional journal but also characterised by broad-minded and open perspectives.
Ključne besede:journals for youth, journals, ideology, socialism, youth music
Geografsko pokritje:Slovenija;
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2024
Leto izida:2024
Št. strani:str. 203-220
Številčenje:Letn. 34, št. 2
PID:20.500.12556/DiRROS-22255 Novo okno
UDK:323(497.4)
ISSN pri članku:1408-5348
DOI:10.19233/ASHS.2024.14 Novo okno
COBISS.SI-ID:204121091 Novo okno
Avtorske pravice:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Copyright (c) 2024 Boštjan Udovič
Datum objave v DiRROS:14.05.2025
Število ogledov:459
Število prenosov:255
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Annales : anali za istrske in mediteranske študije, Series historia et sociologia
Skrajšan naslov:Ann, Ser. hist. sociol.
Založnik:Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Znanstveno raziskovalno središče Republike Slovenije, = Centro di ricerche scientifiche della Repubblica di Slovenia, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Univerza na Primorskem, Znanstvenoraziskovalno središče, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Inštitut IRRIS za raziskave, razvoj in strategije družbe, kulture in okolja, = Istituto IRRIS di ricerca, sviluppo e strategie della societa, cultura e ambiente
ISSN:1408-5348
COBISS.SI-ID:71952128 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J6-3135-2021
Naslov:Glasba mladih po 1945 in Glasbena mladina Slovenije

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0177-2022
Naslov:Slovenija in njeni akterji v mednarodnih odnosih in evropskih integracijah

Licence

Licenca:CC BY-NC 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo, vendar uporabniki ne rabijo upravljati materialnih avtorskih pravic na izpeljanih delih z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Italijanski jezik
Naslov:“Essere in linea”
Povzetek:Lo scopo dell’articolo è quello di illustrare l’importanza della rivista Grlica come rivista fondamentale per la musica per bambini e per giovani in Slovenia tra il 1953 e il 1987 per la trasmissione di elementi ideologici e sociopolitici del sistema politico e socioeconomico (socialista) dell’epoca. Utilizzando il metodo storiografico e storico-comparativo, l’articolo presenta tre conclusioni. In primis, Grlica è stata in gran parte una rivista specialistica con poche componenti ideologiche. In secondo luogo, le componenti ideologiche erano presenti soprattutto nel primo periodo di pubblicazione della rivista, cioè fino al 1965, poi si riscontrano molto raramente. Infine, i compositori che pubblicarono le “loro” composizioni in Grlica erano ideologicamente e musicalmente orientati in direzioni diverse, il che significa che Grlica non è stata soltanto una rivista principalmente specialistica, ma anche una rivista di ampio respiro e di mentalità aperta.Namen članka je osvetliti pomen Grlice kot ključne revije za otroško in mladinsko glasbo na Slovenskem med letoma 1953 in 1988 za prenos ideoloških in družbenopolitičnih prvin takratnega političnega in družbenoekonomskega (socialističnega) sistema. S pomočjo zgodovinskorazvojne in zgodovinskoprimerjalne metode članek predstavi tri ugotovitve. Prvič, Grlica je bila predvsem strokovna revija, ideoloških komponent je bilo v njej v celotnem obdobju izhajanja nasploh malo. Drugič, tiste, ki so bile prisotne, so bile razvidne predvsem v prvem obdobju izhajanja Grlice, tj. do leta 1965, nato pa so počasi presahnile. Končno, ključna ugotovitev je, da je na Slovenskem med letoma 1953 in 1988 obstajala glasbena revija za otroke in mladino, ki je strokovnost absolutna postavljala pred usklajenost s pričakovanji takratne politične oblasti. To se je pokazalo v številnih strokovnih in poljudnih razpravah s področja zborovskega petja, pa tudi v notni prilogi. Glede slednje velja poudariti še, da so v njej svoje skladbe objavljali skladatelji različnih svetovnonazorskih prepričanj in tudi glasbenih slogov, kar pomeni, da je bila Grlica v svojem bistvu ne samo strokovna, ampak tudi široko razgledana in odprta glasbena revija, o čemer priča tudi njena aktualnost še danes, po več kot 60 letih njenega obstoja.
Ključne besede:revije, revije za mladino, ideologija, socializem, mladinska glasba, glasba za mladino


Nazaj