Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:»Vsi smo malo videli, da bog tudi prek socialnih omrežij deluje« : vpliv intenzivirane rabe digitalnih tehnologij na izbrane slovenske religijske skupnosti
Avtorji:ID Črnič, Aleš (Avtor)
ID Fortuna, Taja (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (334,27 KB)
MD5: 8958C4D4D0A02B4B42CC2E3F79AA9426
 
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://ojs.zrs-kp.si/index.php/poligrafi/article/view/467
 
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://ojs.zrs-kp.si/index.php/poligrafi/article/view/467/494
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZRS Koper - Znanstveno-raziskovalno središče Koper / Centro di Ricerche Scientifiche Capodistria
Povzetek:Prispevek predstavlja analizo intervjujev s predstavniki treh raznovrstnih slo-venskih religijskih skupnosti, večinske Rimskokatoliške cerkve, ustaljene manjšin-ske Islamske skupnosti ter mlajše in manjše Skupnosti za zavest Krišne. Raziskava si prizadeva spoznati in čim bolje razumeti, kako so se skupnosti prilagodile zah-tevnim izzivom epidemije koronavirusa covid-19, predvsem pa koliko in kako so si pri tem pomagale z digitalnimi tehnologijami ter kakšne začasne in dolgotrajnejše vplive je to imelo na religijsko življenje. Ugotavljamo, da je prisilna domestifika-cija religijskega življenja močno intenzivirala rabo digitalnih tehnologij, vendar so med proučevanimi skupnostmi pomembne razlike. V splošnem se digitalne teh-nologije niso izkazale kot nadomestek religijskih dejavnosti v živo, temveč večino-ma kot zasilno orodje v izjemnih razmerah. Po koncu epidemije ostaja hibridna raba predvsem tistih digitalnih orodij, ki so komplementarna dejavnostim v živo
Ključne besede:religija, družbena omrežja, religijska avtoriteta, digitalizacija
Geografsko pokritje:Slovenija;
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2024
Leto izida:2024
Št. strani:str. 141–162
Številčenje:Let. 29, št. 115/116
PID:20.500.12556/DiRROS-21492 Novo okno
UDK:316.74
ISSN pri članku:1318-8828
DOI:10.35469/poligrafi.2024.467 Novo okno
COBISS.SI-ID:221364483 Novo okno
Avtorske pravice:Copyright (c) 2024 Taja Fortuna
Datum objave v DiRROS:12.02.2025
Število ogledov:486
Število prenosov:401
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Poligrafi : revija za religiologijo, mitologijo in filozofijo
Skrajšan naslov:Poligrafi
Založnik:Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales, Društvo za primerjalno religiologijo, Znanstveno-raziskovalno središče, Annales ZRS, Društvo za primerjalno religiologijo
ISSN:1318-8828
COBISS.SI-ID:59336192 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:EC - European Commission
Številka projekta:101004509
Naslov:Collaboration of Humanities And Social Sciences in Europe
Akronim:CHANSE

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:»We could all see that God works even through social networks«: the impact of increased use of digital technologies on select Slovene religious groups
Povzetek:The paper presents an analysis of interviews with representatives of three Slovene religious communities: the majority Roman Catholic Church, the established mino-rity Islamic community, and the newer and smaller International Society for Krishna Consciousness (ISKCON). The study seeks to understand how these communities adapted to the complex challenges of the COVID-19 epidemic, specifically how they were aided by digital technologies; and the short- and long-term impacts on their religious lives. We find that forced domestic worship significantly increased the use of technology, although with some notable differences among the three communities. Generally, digital technologies did not prove to be efficacious sub-stitutes for in-person religious activities, but simply as emergency tools during an extraordinary situation. After the epidemic, hybrid worship continues mostly where digital tools complement in-person activities.


Nazaj