Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Images, Artificial Intelligence, and Informational Nihilism
Avtorji:ID Neri, Veronica (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (480,55 KB)
MD5: 621B9FF523001DA323E5E62CD7D75BC1
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo INR - Inštitut Nove revije, zavod za humanistiko
Povzetek:Artificially generated images open up new ethical issues. Since it is no longer easy to understand and discern the true from the false, we can adopt a consciously critical view or a nihilistic view. In the field of information, the criterion of visual truth has become abolished. Artificial images are “nontransparent,” subject to a potentially endless process of transformation; they are, moreover, replete with biases that make it difficult to understand the meaning of the image. The crisis of truth, the personalization of visual data, the enclosure into knowledge bubbles, machine learning systems, their conveyance and reception, question the very existence of visual information. The risk is the process of “defacticization” of reality, a loss of trust in the facts being told. This can lead to a kind of informational nihilism and the extinction of trust in “the other.” Therefore, it is necessary to reflect on an ethics that overcomes the devaluation of the meaning of today’s visual signs and allows them to be rehabilitated as bearers of informational, but also social, cultural, and anthropological meaning.
Ključne besede:artificial images, defacticization, nihilism, regulation, visual information
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:23.12.2024
Leto izida:2024
Št. strani:str. 325-344
Številčenje:Letn. 33, št. 130/131
PID:20.500.12556/DiRROS-21181 Novo okno
UDK:17
ISSN pri članku:1318-3362
DOI:10.32022/PHI33.2024.130-131.15 Novo okno
COBISS.SI-ID:220887299 Novo okno
Datum objave v DiRROS:09.01.2025
Število ogledov:30
Število prenosov:6
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Phainomena : [glasilo Fenomenološkega društva v Ljubljani
Skrajšan naslov:Phainomena
Založnik:Fenomenološko društvo [etc.], Fenomenološko društvo [etc.], Nova revija, Inštitut Nove revije - Zavod za humanistiko
ISSN:1318-3362
COBISS.SI-ID:29705216 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Podobe, umetna inteligenca in informacijski nihilizem
Povzetek:Umetno ustvarjene slike odpirajo nova etična vprašanja. Ker ni več lahko razumeti in razločiti resničnega od lažnega, lahko zavestno privzamemo kritičen ali nihilističen pogled. Na informacijskem področju je merilo vizualne resnice razveljavljeno. Umetne podobe so »netransparentne«, podvržene so potencialno neskončnemu procesu preoblikovanja; obenem so polne predsodkov, ki otežujejo razumevanje smisla podobe. Kriza resnice, personalizacija vizualnih podatkov, zapiranje v mehurčke znanja, sistemi strojnega učenja, njihovo posredovanje in sprejemanje postavljajo pod vprašaj sam obstoj vizualnih informacij. Tako se pojavlja tveganje procesa »defaktizacije« resničnosti, izgube zaupanja v predstavljena dejstva. To lahko vodi v nekakšen informacijski nihilizem in izumrtje zaupanja v »drugega«. Zato je treba razmisliti o etiki, ki bi premagala razvrednotenje smisla današnjih vizualnih znakov in omogočila njihovo rehabilitacijo kot nosilcev informacijskega, a tudi družbenega, kulturnega in antropološkega smisla.
Ključne besede:umetne podobe, defaktizacija, nihilizem, regulacija, vizualne informacije


Nazaj