Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Between Philosophy and Literature : Friedrich Schlegel’s Concept of Romantic Irony in Fragments and in Lucinde
Avtorji:ID Rolka, Malwina (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (302,53 KB)
MD5: 9C8D48BB653CAE893B0888385DFA6044
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo INR - Inštitut Nove revije, zavod za humanistiko
Povzetek:The concept of romantic irony developed by Friedrich Schlegel is one of the most powerful and productive elements of the Jena Romanticism, which, to this day, stirs interest among the researchers of the German culture of the turn of the 18th and 19th centuries. In thus-oriented studies, however, most scholars emphasize the Fragments published by the philosopher in the years 1797–1800, while relegating Lucinde—Schlegel’s controversial novel written in 1799—to the margins of their reflection. Although underappreciated by the academia, Lucinde, in its fundamental assumptions, was supposed to be an exercise in both the theory and the practice of irony. Bearing this in mind, in the present article I attempt to reconstruct Schlegel’s groundbreaking concept by taking into account both these sources. In the analysis, I focus on the notions of dissimulation, dialectics, and reflection: three descriptive categories, which ultimately account for the innovative character of Schlegelian vision of irony.
Ključne besede:romantic irony, dissimulation, dialectics, reflection
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:23.07.2023
Leto izida:2023
Št. strani:str. 169-190
Številčenje:Letn. 32, št. 124/125
PID:20.500.12556/DiRROS-20614 Novo okno
UDK:821.09Schlegel
ISSN pri članku:1318-3362
DOI:10.32022/PHI32.2023.124-125.7 Novo okno
COBISS.SI-ID:162073859 Novo okno
Datum objave v DiRROS:23.10.2024
Število ogledov:73
Število prenosov:24
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Phainomena : [glasilo Fenomenološkega društva v Ljubljani
Skrajšan naslov:Phainomena
Založnik:Fenomenološko društvo [etc.], Fenomenološko društvo [etc.], Nova revija, Inštitut Nove revije - Zavod za humanistiko
ISSN:1318-3362
COBISS.SI-ID:29705216 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Med filozofijo in literaturo : Pojem romantične ironije v Fragmentih in v Lucinde Friedricha Schlegla
Povzetek:Pojem romantične ironije, kakor ga je razgrnil Friedrich Schlegel, je eden izmed najvplivnejših in najproduktivnejših elementov jenske romantike, ki vse do dandanašnji zbuja zanimanje raziskovalcev nemške kulture na prelomu 18. in 19. stoletja. Znotraj tovrstnih študij večina strokovnjakov poudarja Fragmente, ki jih je filozof objavljal med letoma 1797 in 1800, medtem ko Schleglov kontroverzni roman Lucinde iz leta 1799 potiskajo na obrobje svojih refleksij. Čeprav akademska sfera Lucinde ne ceni dovolj, naj bi roman, po svojih temeljnih predpostavkah, predstavljal vajo tako v teoriji kakor v praksi ironije. Glede na to skušam v pričujočem članku Schleglov prelomni pojem rekonstruirati tako, da upoštevam oba navedena vira. Znotraj analize se osredotočam na ideje pretvarjanja, dialektike in refleksije: gre za tri deskriptivne kategorije, ki navsezadnje utemeljujejo inovativni značaj schleglovskega videnja ironije
Ključne besede:romantična ironija, pretvarjanje, dialektika, refleksija


Nazaj