Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:„Tendenz auf mehr Leben“ : Arnold Gehlen als Philosoph
Avtorji:ID Nielsen, Cathrin (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (294,16 KB)
MD5: 56F68CEA9948E092901CC1A56F6AEEE4
 
Jezik:Nemški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo INR - Inštitut Nove revije, zavod za humanistiko
Povzetek:“Tendency towards more life.” Arnold Gehlen as a Philosopher According to Arnold Gehlen, man is defined by a unique biological helplessness and can thus be considered as a perilous being with a “constitutive chance to fail.” Through the latter, the human being is forced to assume a relation to itself; however, not on the basis of a stable naturality, but as the open nature as such. Within the nonfixed and hence unlikely biology of man, reaching as far as the vegetative itself, lies a specific dignity—from it, the question arises how such a monstruous, formless, and fragile being is capable of survival. Gehlen’s philosophy is distinguished by the circumstance that it incorporates the physical conditionality of man and thus demonstrates the necessity for biology to emerge from a sort of positive negativity. Yet, the focus of the present contribution is not primarily the hierarchy of accomplishments, with which man seeks to turn deficiency into the positivity of a quasi-animalistic certitude, but Gehlen’s philosophical insight into the self-surpassing, the surplus of life that has, in nature, developed an extensive formal richness and that has, in man, begun to relate to itself. Such insights place Gehlen into the tradition of Plato’s and, above all, Nietzsche’s philosophical anthropology.
Ključne besede:Friedrich Nietzsche, Arnold Gehlen, philosophical anthropology, surplus, self-relation
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:26.12.2023
Leto izida:2023
Št. strani:str. 103-124
Številčenje:Letn. 32, št. 126/127
PID:20.500.12556/DiRROS-20595 Novo okno
UDK:141.319.8
ISSN pri članku:1318-3362
DOI:10.32022/PHI32.2023.126-127.5 Novo okno
COBISS.SI-ID:179314691 Novo okno
Datum objave v DiRROS:23.10.2024
Število ogledov:118
Število prenosov:31
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Phainomena : [glasilo Fenomenološkega društva v Ljubljani
Skrajšan naslov:Phainomena
Založnik:Fenomenološko društvo [etc.], Fenomenološko društvo [etc.], Nova revija, Inštitut Nove revije - Zavod za humanistiko
ISSN:1318-3362
COBISS.SI-ID:29705216 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:»Težnja po več življenja« : Arnold Gehlen kot filozof
Povzetek:Po Arnoldu Gehlenu človeka opredeljuje edinstvena biološka brezpomočnost, zato ga je mogoče dojeti kot tvegavo bitje s »konstitutivno možnostjo neuspeha«. Slednja človeka primora, da zavzame odnos do samega sebe, vendar ne na temelju trdne narave, temveč kot odprtost narave nasploh. Znotraj takšne neutrjene in neverjetne biologije, ki sega vse do vegetativnega, leži posebno dostojanstvo – z njo se pojavi vprašanje, kako je takšno pošastno, brezoblično in ranljivo bitje sploh sposobno preživetja. S predpostavljeno človekove fizične pogojenosti Gehlenova filozofija kaže, da biologija po nujnosti nastaja na podlagi nekakšne pozitivne negativnosti. Vendar se pričujoči prispevek ne osredotoča prvenstveno na hierarhijo dosežkov, s katerimi želi človek lastno pomanjkljivost pretvoriti v pozitivnost kvazi-živalske gotovosti, temveč na Gehlenov filozofski uvid v sámo-preseganje življenja, kakršno je, znotraj narave, razgrnilo bogastvo oblik in kakršno se je, pri človeku, začelo nanašati sámo nase. Tovrsten uvid Gehlena umešča v tradicijo Platonove in zlasti Nietzschejeve filozofske antropologije.
Ključne besede:Arnold Gehlen, filozofska antropologija, presežek, sámo-odnos, Friedrich Nietzsche


Nazaj