Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Ontological Aspects of the Literary Work of Art in Roman Ingarden and Nicolai Hartmann
Avtorji:ID Kryeziu, Sazan (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (303,55 KB)
MD5: B6BC1769BBE0B0E2C18FCC3EBFC86C31
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo INR - Inštitut Nove revije, zavod za humanistiko
Povzetek:The aesthetics of Roman Ingarden and Nicolai Hartmann are phenomenological in the Husserlian sense of the term. Although both Ingarden as well as Hartmann owe their ideas to Husserl, each of them worked independently of the other and provided different accounts with regard to the anatomy and the mode of existence of the literary work of art, which have proven to be invaluable for its study. While Ingarden’s account utilizes the properties of conscious acts to explain the appearance of an aesthetic object, Hartmann employs the founding properties of the conscious acts in the human temporality, within which these acts are performed. However, there are also some specific similarities to be found in their theories of ontology, concerning the “stratified structures” of the different kinds of aesthetic objects. The present paper is an attempt to develop a comparison with respect to certain questions related to Ingarden’s and Hartmann’s ontologies of the literary work of art. The aim is to answer these questions from the point of view of both Ingarden as well as Hartmann.
Ključne besede:phenomenology, ontology, aesthetics, literary work of art, Roman Ingarden, Nicolai Hartmann
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:23.07.2024
Leto izida:2024
Št. strani:str. 67-84
Številčenje:Letn. 33, št. 128/129
PID:20.500.12556/DiRROS-20551 Novo okno
UDK:111.1
ISSN pri članku:1318-3362
DOI:10.32022/PHI33.2024.128-129.4 Novo okno
COBISS.SI-ID:205036291 Novo okno
Datum objave v DiRROS:21.10.2024
Število ogledov:125
Število prenosov:47
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Phainomena : [glasilo Fenomenološkega društva v Ljubljani
Skrajšan naslov:Phainomena
Založnik:Fenomenološko društvo [etc.], Fenomenološko društvo [etc.], Nova revija, Inštitut Nove revije - Zavod za humanistiko
ISSN:1318-3362
COBISS.SI-ID:29705216 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Ontološki vidiki literarne umetnine pri Romanu Ingardnu in Nicolaiju Hartmannu
Povzetek:Estetiki Romana Ingardna in Nicolaija Hartmanna sta fenomenološki v husserlovskem smislu têrmina. Čeprav tako Ingarden kot Hartmann poglavitne ideje dobita od Husserla, sta oba delovala neodvisno eden od drugega in prispevala različne poglede na anatomijo in način biti literarne umetnine, ki so se izkazali za neprecenljive glede njene obravnave. Medtem ko Ingardnov pristop uporablja lastnosti zavestnih aktov, da bi razložil prikazovanje estetskega objekta, se Hartmann poslužuje utemeljitvenih lastnosti zavestnih aktov človeške temporalnosti, znotraj katere se ti akti udejanjajo. Vendar je znotraj njunih ontoloških teorije mogoče najti tudi specifične podobnosti, ki zadevajo »slojevite strukture« različnih vrst estetskih objektov. Pričujoči prispevek skuša razviti primerjavo določenih vprašanj Ingardnove in Hartmannove ontologije literarne umetnine. Njegov cilj je poiskati odgovore na tovrstna vprašanja tako z vidika Ingardna kot z vidika Hartmanna
Ključne besede:fenomenologija, ontologija, estetika, literarna umetnina, Roman Ingarden, Nicolai Hartmann


Nazaj