Naslov: | Uporaba sistemov za tehtanje vozil med vožnjo za določitev realne konstrukcijske varnosti mostov |
---|
Avtorji: | ID Žnidarič, Aleš (Avtor) ID Kreslin, Maja (Avtor) ID Kalin, Jan (Avtor) ID Anžlin, Andrej (Avtor) |
Datoteke: | URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.zveza-dgits.si/wp-content/uploads/2019/12/12-2019-msn9.pdf
PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,22 MB) MD5: 0C373557F555DC0DCD6A5995BEEA4E31
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Tipologija: | 1.01 - Izvirni znanstveni članek |
---|
Organizacija: | ZAG - Zavod za gradbeništvo Slovenije
|
---|
Povzetek: | Optimalno upravljanje mostov, ki vključuje stroške vzdrževanja, potencialna tveganja in vzdrževanje funkcionalnosti, zahteva natančne informacije o stanju konstrukcij. Eden od ključnih kazalnikov obnašanja je konstrukcijska varnost mostu, ki zahteva poglobljeno poznavanje prometnih obremenitev in njegove odpornosti proti obremenitvam. Vrednotenje varnosti je predvsem ključno za stare mostove, ki so poškodovani in se bližajo koncu življenjskega cikla. Varnost takšnih mostov z uporabo tradicionalnih računskih metod pogosto težko dokažemo. Da bi se izognili nepotrebnim ukrepom, kot je ojačitev ali celo zamenjava mostu, je priporočljivo narediti celovito analizo, ki vključuje preiskave materialov in meritve obnašanja mostu pod prometno obtežbo. Prispevek predstavlja tehnologijo tehtanja vozil med vožnjo v prostem prometnem toku na mostovih (angl. bridge weigh-in-motion oz. B-WIM), ki lahko učinkovito izmeri parametre obnašanja mostu, ki so ključni za določitev njihove realne varnosti: osne obremenitve in medosne razdalje vozil ter vplivnice, faktorje porazdelitve obtežbe in dinamični odziv konstrukcije. Poznavanje pravih vrednosti teh parametrov zmanjšuje negotovosti, povezane z obremenitvami in odzivom konstrukcije. Poleg tega lahko zaradi večje zanesljivosti izmerjenih parametrov v analizah zmanjšamo varnostne faktorje. To omogoča bolj optimalno vzdrževanje in uporabo infrastrukture ter racionalnejšo uporabo razpoložljivih finančnih sredstev. |
---|
Ključne besede: | upravljanje mostov, konstrukcijska varnost, odziv na prometno obtežbo, tehtanja vozil med vožnjo, prosti prometni tok na mostovih |
---|
Status publikacije: | Objavljeno |
---|
Verzija publikacije: | Objavljena publikacija |
---|
Datum objave: | 01.12.2019 |
---|
Založnik: | Zveza društev gradbenih inženirjev in tehnikov Slovenije |
---|
Leto izida: | 2019 |
---|
Št. strani: | str. 291-298 |
---|
Številčenje: | Letn. 68 |
---|
PID: | 20.500.12556/DiRROS-17435 |
---|
UDK: | 624 |
---|
ISSN pri članku: | 0017-2774 |
---|
COBISS.SI-ID: | 2512999 |
---|
Datum objave v DiRROS: | 04.12.2023 |
---|
Število ogledov: | 716 |
---|
Število prenosov: | 304 |
---|
Metapodatki: | |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |