Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Liu Hai draži zlato krastačo : srečenosni motivi na lesenem stojalu za ogledalo iz Skuškove zbirke
Avtorji:ID Vampelj Suhadolnik, Nataša (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://doi.org/10.35469/poligrafi.2022.364
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,14 MB)
MD5: B0A125C7E8D1D13F0311DDD9D4559E15
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZRS Koper - Znanstveno-raziskovalno središče Koper / Centro di Ricerche Scientifiche Capodistria
Povzetek:Članek analizira srečenosno motiviko na lesenem stojalu za ogledalo iz Skuškove zbirke, ki ga hrani Slovenski etnografski muzej. Srečenosno motiviko postavi v širši kontekst kitajskih kulturnih in jezikovnih struktur, ki je v vizualni reprezentaciji kombiniranih motivov rastlin, živali in oseb omogočil nešteto kombinacij rebusov in preigravanja z enakozvočnicami. Ti so temeljili na kitajski zgodovinski, literarni, filozofski, religiozni in mitološki tradiciji. Srečenosni motivi so v kitajskem kulturnem kontekstu postali standardna shema okraševanja, iz katere so črpali tako slikarji učenjaki kot obrtniki, njihovo upodabljanje pa se je razširilo tudi zunaj kitajskih meja. Še posebej razširjeni postanejo na vsakdanjih predmetih, ki uporabnikom ne le izrekajo dobre želje za srečo, bogastvo, napredovanje, dolgoživost in potomstvo, temveč sočasno zagotavljajo njihovo uresničitev. To je vidno tudi na lesenem stojalu za ogledalo, ki ga je med letoma 1914 in 1920 v Pekingu kupil mornariški častnik Ivan Skušek ml. Članek v prvem delu prikaže ikonografsko analizo motivike, v drugem pa so podrobneje obravnavana zajeta sporočila v vizualnih simbolnih kodah, pri čemer so upoštevani tudi razporeditev motivike v zaključeno zgodbo in načini interpretiranja teh podob.
Ključne besede:Ivan Skušek ml., Skuškova zbirka, leseno stojalo za ogledalo, srečenosni motivi, Liu Hai, Kitajska
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:29.12.2022
Leto izida:2022
Št. strani:str. 7-43
Številčenje:Letn. 27, št. 107/108
PID:20.500.12556/DiRROS-16300 Novo okno
UDK:069.5:749.1(510)
ISSN pri članku:1318-8828
DOI:10.35469/poligrafi.2022.364 Novo okno
COBISS.SI-ID:136289539 Novo okno
Avtorske pravice:ZRS Koper
Datum objave v DiRROS:28.02.2023
Število ogledov:395
Število prenosov:138
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Poligrafi. revija za religiologijo, mitologijo in filozofijo
Skrajšan naslov:Poligrafi
Založnik:Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales, Društvo za primerjalno religiologijo, Znanstveno-raziskovalno središče, Annales ZRS, Društvo za primerjalno religiologijo
ISSN:1318-8828
COBISS.SI-ID:59336192 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J6-3133
Naslov:Osiroteli predmeti: obravnava vzhodnoazijskih predmetov izven organiziranih zbirateljskih praks v slovenskem prostoru

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P6-0243
Naslov:Azijski jeziki in kulture

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Liu Hai teases the golden toad : auspicious motifs on the wooden mirror frame from the Skušek collection
Povzetek:This paper analyses auspicious motifs on the wooden mirror frame from the Skušek Collection, housed in the Slovene Ethnographic Museum. The auspicious patterns are discussed in the broader context of Chinese cultural and linguistic structures, which in the visual representation of combined plant, animal, and figure motifs, leads to innumerable combinations of rebuses and puns with homonyms based on Chinese historical, literary, philosophical, religious, and mythological tradition. In this way, auspicious motifs developed into a standard decorative scheme, providing a rich source for both literati and artisans, and were exported to neighbouring countries and the West. They are particularly widespread on objects for daily use given as tokens of good wishes for happiness, prosperity, we-alth, longevity and progeny, which are also meant to ensure their fulfilment. This can be seen on the wooden mirror frame purchased in Beijing between 1914 and 1920 by naval officer Ivan Skušek Jr. In the first part of the paper, an iconographic analysis of the motifs is made, while in the second part, the messages contained in the visual symbolic codes are analysed in more detail, taking into account the arrangement of the motifs in the completed narrative and the way in which these images are interpreted.
Ključne besede:Skušek collection, wooden mirror frame, auspicious motif, Shouxing, qilin, China


Nazaj