Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Politizacija kulturnega polja na Slovenskem v obdobju prve Jugoslavije : katoliška in marksistična percepcija avtorske svobode
Avtorji:ID Mithans, Gašper (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (213,55 KB)
MD5: B4F6B17FFC9303375D01A2EF41455441
 
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://doi.org/10.35469/poligrafi.2020.238
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZRS Koper - Znanstveno-raziskovalno središče Koper / Centro di Ricerche Scientifiche Capodistria
Povzetek:V članku je predstavljena politizacija književnosti in filmografije na Sloven-skem v času Kraljevine SHS/Jugoslavije s poudarkom na analizi kulturnih revij in sporih okoli avtonomije avtorjev in urednikov. Ti konflikti so v 30. letih 20. stoletja skoraj po istem modelu povzročili delitve in/ali večja nesoglasja med vsemi tremi večjimi političnimi tabori in v njih: katoliškem, liberalnem in marksističnem. Med notranjimi obračuni z vključitvijo širše javnosti izstopa prelom med katoliško de-snico in levico prav na kulturnem polju ob objavi Kocbekove razprave o španski državljanski vojni v Domu in svetu. S strani večine kulturnikov podcenjena filmografija se je tudi na Slovenskem % čeprav s precejšnjim zamikom v primerjavi z drugimi evropskimi narodi % pred in med drugo svetovno vojno (ter po njej) uporabila kot propagandno sredstvo političnega katolicizma in tudi marksistov oziroma v Osvobodilni fronti.
Ključne besede:katolicizem, marksizem, književnost, film, sociologija kulture, kulturna politika, Kraljevina SHS, zgodovinski pregledi
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:08.12.2020
Leto izida:2020
Št. strani:str. 3-28
Številčenje:Letn. 25, št. 97/98
PID:20.500.12556/DiRROS-14899 Novo okno
UDK:316.7(497.4)(091)
ISSN pri članku:1318-8828
DOI:10.35469/poligrafi.2020.238 Novo okno
COBISS.SI-ID:45405699 Novo okno
Avtorske pravice:ZRS Koper
Datum objave v DiRROS:28.03.2022
Število ogledov:605
Število prenosov:377
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Poligrafi. revija za religiologijo, mitologijo in filozofijo
Skrajšan naslov:Poligrafi
Založnik:Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales, Društvo za primerjalno religiologijo, Znanstveno-raziskovalno središče, Annales ZRS, Društvo za primerjalno religiologijo
ISSN:1318-8828
COBISS.SI-ID:59336192 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J6-9353
Naslov:Prepletanje med marksizmom in krščanstvom v Sloveniji, 1931-1991

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P6-0272
Naslov:Sredozemlje in Slovenija

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Povzetek:The article addresses the issue of the politicization of literature and filmography in the Slovenian part of the Kingdom of SHS/Yugoslavia, focusing on the analysis of cultural journals and disputes over the autonomy of authors and editors. The-se conflicts in the 1930s, following almost the same pattern, led to divisions and major disagreements between and in all three major political camps: Catholic, liberal, and Marxist. A striking example of internal conflict would be the dissent between the Catholic Right and the Catholic left precisely in the cultural field with the publication of Edvard Kocbek%s treatise on the Spanish Civil War in the journal Dom in svet. The general public became involved in the heated debate. filmography, although underrated by most cultural figures, was used in Slove-nia % albeit with a considerable lag compared to other European nations % befo-re, during, and after World War II as a propaganda tool of the agents of political Catholicism and the Marxists (including the liberation front) alike.


Nazaj