Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Vplivi na obisk gozda v splošnih in gozdnih vrtcih
Avtorji:ID Golob, Aleš, 3-104.06 (Avtor)
ID Nastran, Mojca, 3-104.06 (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (950,31 KB)
MD5: F51CFFE3B31FE032156F2A0F8312EDDA
 
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://doi.org/10.20315/ASetL.126.1
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo SciVie - Gozdarski inštitut Slovenije
Povzetek:Predšolski otroci preživijo velik del vsakdanjika v vrtcih, zato je treba umestiti obisk gozda, kot najobsežnejšega naravnega okolja v Sloveniji, v programe predšolskega varstva otrok. Na podlagi anket vzgojiteljev javnih vrtcev v Sloveniji (N = 133) smo analizirali navade, namene, ovire in skrbi pri obiskovanju gozda. V največji meri sta pogostost in dolžina obiska gozda odvisni od njegove oddaljenosti. Navade obiska gozda med gozdnimi vrtci, vključeni mi v Mrežo gozdnih vrtcev, ki jo organizira Inštitut za gozdno pedagogiko, se večinoma ne razlikujejo značilno od splošnih javnih vrtcev. Najpomembnejša razlika med njimi je pogostejši obisk v slabšem vremenu in sam namen obiska gozda. Glavne skrbi pri obisku gozda so klopi, strah pred poškodbami in neprimerna oprema otrok. Za manj pogostejši obisk gozda vzgojitelji navajajo med drugim tudi druge vzgojne prioritete vrtcev in premalo podpore s strani vodstva ter staršev, kar nakazuje potrebo po strateški promociji, izobraževanju in implementaciji preživljanja časa v gozdu v okviru predšolske vzgoje.
Ključne besede:gozdni vrtci, gozdna pedagogika, obisk gozda, razvoj otrok, klopi, predšolska vzgoja, okoljska vzgoja, naravna učna okolja
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2021
Št. strani:str. 1-10
Številčenje:Vol. 126
PID:20.500.12556/DiRROS-14641 Novo okno
UDK:630*94(497.4)(045)=163.6
ISSN pri članku:2335-3112
DOI:10.20315/ASetL.126.1 Novo okno
COBISS.SI-ID:87348995 Novo okno
Datum objave v DiRROS:01.12.2021
Število ogledov:4070
Število prenosov:2261
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Acta Silvae et Ligni
Založnik:Gozdarski inštitut Slovenije, založba Silva Slovenica, Biotehniška fakulteta, Oddelek za gozdarstvo in obnovljive gozdne vire, Biotehniška fakulteta, Oddelek za lesarstvo
ISSN:2335-3112
COBISS.SI-ID:266761216 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.
Začetek licenciranja:01.12.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Forest visitation in general and forest kindergartens
Povzetek:Preschool children spend a large part of their everyday life in kindergartens, so it is necessary to include visits to the forest, which is the most extensive natural environment in Slovenia, in preschool childcare programs. Based on surveys with preschool teachers of public kindergartens in Slovenia (N = 133), we analysed the habits, purposes, barriers and concerns associated with visiting the forest. The frequency and duration of forest visits largely depend on the distance of the forest from the kindergarten. The habits of forest visits among forest kindergartens which are included in the Network of Forest Kindergartens organized by the Institute of Forest Pedagogy do not differ significantly from that of general public kindergartens. They differ mainly with respect to the frequency of visitation in bad weather and the purpose of visitation. The main concerns when visiting the forest are ticks, fear of injury, and the children having inappropriate equipment. The reasons for less frequent forest visitation include different pedagogical priorities of the kindergartens and lack of support from the management and parents, which highlight the need for the strategic promotion and implementation of forest visitation in preschool education.
Ključne besede:environmental education, ticks, pre-school education, forest kindergartens, forest pedagogy, forest visits, children's development, natural learning environments


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Acta Silvae et Ligni

Nazaj