Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | SLO | ENG

Naslov:Vplivi na obisk gozda v splošnih in gozdnih vrtcih
Avtorji:Golob, Aleš (Avtor)
Nastran, Mojca (Avtor)
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo SciVie - Gozdarski inštitut Slovenije
Povzetek:Predšolski otroci preživijo velik del vsakdanjika v vrtcih, zato je treba umestiti obisk gozda, kot najobsežnejšega naravnega okolja v Sloveniji, v programe predšolskega varstva otrok. Na podlagi anket vzgojiteljev javnih vrtcev v Sloveniji (N = 133) smo analizirali navade, namene, ovire in skrbi pri obiskovanju gozda. V največji meri sta pogostost in dolžina obiska gozda odvisni od njegove oddaljenosti. Navade obiska gozda med gozdnimi vrtci, vključeni mi v Mrežo gozdnih vrtcev, ki jo organizira Inštitut za gozdno pedagogiko, se večinoma ne razlikujejo značilno od splošnih javnih vrtcev. Najpomembnejša razlika med njimi je pogostejši obisk v slabšem vremenu in sam namen obiska gozda. Glavne skrbi pri obisku gozda so klopi, strah pred poškodbami in neprimerna oprema otrok. Za manj pogostejši obisk gozda vzgojitelji navajajo med drugim tudi druge vzgojne prioritete vrtcev in premalo podpore s strani vodstva ter staršev, kar nakazuje potrebo po strateški promociji, izobraževanju in implementaciji preživljanja časa v gozdu v okviru predšolske vzgoje.
Ključne besede:gozdni vrtci, gozdna pedagogika, obisk gozda, razvoj otrok, klopi, predšolska vzgoja, okoljska vzgoja, naravna učna okolja
Leto izida:2021
UDK:630*94(497.4)(045)=163.6
ISSN pri članku:2335-3112
COBISS_ID:87348995 Povezava se odpre v novem oknu
DOI:10.20315/ASetL.126.1 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:374
Število prenosov:142
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (950,31 KB)
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://doi.org/10.20315/ASetL.126.1
 
Nadgradivo:Acta Silvae et Ligni
Gozdarski inštitut Slovenije, založba Silvae Slovenica
 
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
  
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.


Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.
Začetek licenciranja:01.12.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Forest visitation in general and forest kindergartens
Povzetek:Preschool children spend a large part of their everyday life in kindergartens, so it is necessary to include visits to the forest, which is the most extensive natural environment in Slovenia, in preschool childcare programs. Based on surveys with preschool teachers of public kindergartens in Slovenia (N = 133), we analysed the habits, purposes, barriers and concerns associated with visiting the forest. The frequency and duration of forest visits largely depend on the distance of the forest from the kindergarten. The habits of forest visits among forest kindergartens which are included in the Network of Forest Kindergartens organized by the Institute of Forest Pedagogy do not differ significantly from that of general public kindergartens. They differ mainly with respect to the frequency of visitation in bad weather and the purpose of visitation. The main concerns when visiting the forest are ticks, fear of injury, and the children having inappropriate equipment. The reasons for less frequent forest visitation include different pedagogical priorities of the kindergartens and lack of support from the management and parents, which highlight the need for the strategic promotion and implementation of forest visitation in preschool education.
Ključne besede:environmental education, ticks, pre-school education, forest kindergartens, forest pedagogy, forest visits, children's development, natural learning environments


Nazaj