Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


Iskalni niz: "ključne besede" (srečenosni motivi) .

1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Srečenosne "beštije" : simbolika ornamentalnih in figuralnih upodobitev na glasbilih iz Skuškove zbirke
Klara Hrvatin, 2022, izvirni znanstveni članek

Povzetek: Glasbila iz Skuškove zbirke Slovenskega etnografskega muzeja izkazujejo ornamentalne in figuralne upodobitve, simbolika katerih predstavlja številne izzive. Pogosto se nanašajo na srečenosne zveri ruishou (瑞獸), med katerimi izstopajo upodobitvi mitološkega bitja qilin (麒麟) in zmaja (龍 long), simbolika katerih je zgodaj prežela kitajsko zgodovino, folkloro, religijo in umetnost. V prispevku nas bo zanimalo predvsem dvoje. Najprej se bomo posvetili analizi motivike figuralnih upodobitev na glasbilih in razmislili, kaj nam lahko interpretacija te v širšem kontekstu kitajske kulture odkrije novega o glasbilih. Prav tako bomo proučili značilnosti simbolike na glasbilih v okviru petih kategorij simbolizma na glasbilih, opredeljenih s strani muzikologa Gen’ichija Tsuge. Za ponazoritev glavnih točk predstavitve bodo uporabljena predvsem glasbila in umetniška dela iz zbirke Ivana Skuška ml., največje zbirke kitajskih predmetov v Sloveniji, ki jo hrani Slovenski etnografski muzej.
Ključne besede: Ivan Skušek ml., Skuškova zbirka, srečenosni motivi, glasbila, qilin, Kitajska
Objavljeno v DiRROS: 28.02.2023; Ogledov: 294; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Liu Hai draži zlato krastačo : srečenosni motivi na lesenem stojalu za ogledalo iz Skuškove zbirke
Nataša Vampelj Suhadolnik, 2022, izvirni znanstveni članek

Povzetek: Članek analizira srečenosno motiviko na lesenem stojalu za ogledalo iz Skuškove zbirke, ki ga hrani Slovenski etnografski muzej. Srečenosno motiviko postavi v širši kontekst kitajskih kulturnih in jezikovnih struktur, ki je v vizualni reprezentaciji kombiniranih motivov rastlin, živali in oseb omogočil nešteto kombinacij rebusov in preigravanja z enakozvočnicami. Ti so temeljili na kitajski zgodovinski, literarni, filozofski, religiozni in mitološki tradiciji. Srečenosni motivi so v kitajskem kulturnem kontekstu postali standardna shema okraševanja, iz katere so črpali tako slikarji učenjaki kot obrtniki, njihovo upodabljanje pa se je razširilo tudi zunaj kitajskih meja. Še posebej razširjeni postanejo na vsakdanjih predmetih, ki uporabnikom ne le izrekajo dobre želje za srečo, bogastvo, napredovanje, dolgoživost in potomstvo, temveč sočasno zagotavljajo njihovo uresničitev. To je vidno tudi na lesenem stojalu za ogledalo, ki ga je med letoma 1914 in 1920 v Pekingu kupil mornariški častnik Ivan Skušek ml. Članek v prvem delu prikaže ikonografsko analizo motivike, v drugem pa so podrobneje obravnavana zajeta sporočila v vizualnih simbolnih kodah, pri čemer so upoštevani tudi razporeditev motivike v zaključeno zgodbo in načini interpretiranja teh podob.
Ključne besede: Ivan Skušek ml., Skuškova zbirka, leseno stojalo za ogledalo, srečenosni motivi, Liu Hai, Kitajska
Objavljeno v DiRROS: 28.02.2023; Ogledov: 394; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (3,14 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh