1. Modelling of traffic load effects in the assessment of existing road bridgesDominik Skokandić, Ana Mandić Ivanković, Aleš Žnidarič, Mladen Srbić, 2019, pregledni znanstveni članek Povzetek: Traffic load models used for the design of new bridges are based on conservative assumptions and have not been proven efficient for assessing safety of existing bridges. In the case of existing bridges, it is reasonable to use load models that are based on bridge weigh-in-motion data which, in addition to axle loads and spacing of bridge-crossing vehicles, provide information on bridge behaviour under traffic load. This paper provides an overview of traffic load models, as well as guidelines on the use of weigh-in-motion data when assessing condition of existing road bridges. Ključne besede: prometna obtežba, tehtanje vozil med vožnjo, mostni WIM, ocenjevanje stanja, obstoječi mostovi, traffic load, weigh-in-motion, bridge WIM, condition assessment, existing bridges Objavljeno v DiRROS: 27.03.2024; Ogledov: 326; Prenosov: 271 Celotno besedilo (687,33 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Uporaba sistemov za tehtanje vozil med vožnjo za določitev realne konstrukcijske varnosti mostovAleš Žnidarič, Maja Kreslin, Jan Kalin, Andrej Anžlin, 2019, izvirni znanstveni članek Povzetek: Optimalno upravljanje mostov, ki vključuje stroške vzdrževanja, potencialna tveganja in vzdrževanje funkcionalnosti, zahteva natančne informacije o stanju konstrukcij. Eden od ključnih kazalnikov obnašanja je konstrukcijska varnost mostu, ki zahteva poglobljeno poznavanje prometnih obremenitev in njegove odpornosti proti obremenitvam. Vrednotenje varnosti je predvsem ključno za stare mostove, ki so poškodovani in se bližajo koncu življenjskega cikla. Varnost takšnih mostov z uporabo tradicionalnih računskih metod pogosto težko dokažemo. Da bi se izognili nepotrebnim ukrepom, kot je ojačitev ali celo zamenjava mostu, je priporočljivo narediti celovito analizo, ki vključuje preiskave materialov in meritve obnašanja mostu pod prometno obtežbo. Prispevek predstavlja tehnologijo tehtanja vozil med vožnjo v prostem prometnem toku na mostovih (angl. bridge weigh-in-motion oz. B-WIM), ki lahko učinkovito izmeri parametre obnašanja mostu, ki so ključni za določitev njihove realne varnosti: osne obremenitve in medosne razdalje vozil ter vplivnice, faktorje porazdelitve obtežbe in dinamični odziv konstrukcije. Poznavanje pravih vrednosti teh parametrov zmanjšuje negotovosti, povezane z obremenitvami in odzivom konstrukcije. Poleg tega lahko zaradi večje zanesljivosti izmerjenih parametrov v analizah zmanjšamo varnostne faktorje. To omogoča bolj optimalno vzdrževanje in uporabo infrastrukture ter racionalnejšo uporabo razpoložljivih finančnih sredstev. Ključne besede: upravljanje mostov, konstrukcijska varnost, odziv na prometno obtežbo, tehtanja vozil med vožnjo, prosti prometni tok na mostovih Objavljeno v DiRROS: 04.12.2023; Ogledov: 512; Prenosov: 215 Celotno besedilo (2,22 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Določitev karakterističnih notranjih statičnih količin cestnih mostov iz podatkov tehtanja vozil med vožnjoAleš Žnidarič, Goran Turk, Maja Kreslin, 2022, izvirni znanstveni članek Povzetek: Prispevek obravnava določitev notranjih statičnih količin cestnih mostov iz podatkov tehtanj vozil med vožnjo (meritev WIM, ang. weigh-in-motion), ki edina zagotovijo celovito in nepristransko sliko o tovornem prometu na merjenem cestnem odseku. Tovrstni podatki so ključni za določitev realnih učinkov prometnih obtežb, s katerimi dokazujemo zadostno varnost mostov, tudi starih in poškodovanih. Takšne mostove bi bilo treba ob upoštevanju obtežnih shem iz sodobnih pravilnikov za mostove pogo- sto zapreti ali jim omejiti prometno obtežbo. Predstavljene so metode, s katerimi iz podatkov WIM izračunamo karakteristične vrednosti notranjih statičnih količin. Posebej smo analizirali metodo konvolucije in rezultate primerjali z rezultati ekstrapolacije ekstremnih vrednosti, najbolj pogostega postopka za napovedovanje maksimalnih pričakovanih vplivov prometa v izbranem obdobju, ter rezultati obsežnih numeričnih simulacij. Veliko pozornost smo namenili izbiri vhodnih parametrov ter načinu od- čitavanja karakterističnih vrednosti, ki bistveno vplivajo na rezultate ekstrapolacij in simulacij. Rezultati kažejo, da daje metoda konvolucije, ki je računsko neprimerno manj zahtevna od ostalih uporabljanih metod, primerljive rezultate. Sočasno so le-ti manj občutljivi za subjektivno izbiro uporabljenih parametrov. Bistveni zaključek analize je tudi, da za zanesljiv račun karakte- rističnih notranjih statičnih količin mostov zaradi prometa potrebujemo s sistemom WIM izmerjene osne pritiske in medosne razdalje vsaj 100.000 tovornih vozil. Ključne besede: most, tehtanje vozil med vožnjo, notranje statične količine, konvolucija, simulacija, WIM, B-WIM Objavljeno v DiRROS: 04.12.2023; Ogledov: 426; Prenosov: 176 Celotno besedilo (4,36 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. |
5. Medonosne rastline v gozdovih Slovenije : (uvodni del)Maja Jurc, Milan Piskernik, 1983, elaborat, predštudija, študija Ključne besede: drevesna vrsta, gozdno drevje, gozdno zelišče, medonosna rastlina, stranski gozdni proizvod, med, Slovenija Objavljeno v DiRROS: 12.07.2017; Ogledov: 2679; Prenosov: 780 Celotno besedilo (2,58 MB) |
6. |