| Title: | Dati skozi ali prestati? : napake in jezikovne variante v rabi večbesednih enot pri samostojnem tvorjenju besedil v osnovni in srednji šoli |
|---|
| Authors: | ID Gantar, Polona (Author) ID Bon, Mija (Author) |
| Files: | URL - Source URL, visit https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/03-2025_dati-skozi-ali-prestati-napake-in-jezikovne-variante-v-rabi-vecbesednih-enot-pri-samostojnem-tvorjenju-besedil-v-osnovni-in-srednji-soli/
PDF - Presentation file, download (275,39 KB) MD5: 366077948BD5081C3D2022014B4950C2
|
|---|
| Language: | Slovenian |
|---|
| Typology: | 1.01 - Original Scientific Article |
|---|
| Organization: | ZDPDS - Association of Societies of Educational Workers of Slovenia
|
|---|
| Abstract: | V prispevku opišemo težave pri rabi večbesednih enot (VBE), ki jih imajo učenci in dijaki pri samostojnem tvorjenju besedil. Pri tem izhajamo iz učiteljskih popravkov v korpusu Šolar 3.0 in jezikovnih odločitev pri izdelavi učne množice Šolar-Eval. V raziskavi smo nabor problemov kategorizirali glede na tip alternativne jezikovne ubeseditve (izrazne, leksikalne in kontekstualne), tip VBE (stalne zveze, frazeološke enote, kolokacije, skladenjske zveze) ter glede na to, ali gre za variantno ali napačno ubeseditev. V jeziku je stvari mogoče povedati na različne načine, zato tudi ni enoznačnih popravkov, hkrati pa se spekter besednozvezne problematike razteza od napak na eni strani, ki so razmeroma redke in imajo za posledico nerazumevanje, napačno razumevanje oz. z vidika rojenega govorca nepričakovano izbiro, do variant na drugi strani, pri katerih obstaja (še) druga ubeseditev istega sporočila. Prepoznavanje omenjenih ubeseditev omogoča oblikovanje povratne informacije v smislu pravilnejše, slogovno in kolokacijsko ustreznejše ubeseditve, kot tudi prepoznavanje alternativnih ubeseditev, ki v jeziku delujejo bolj ali manj enakovredno, kar je mogoče ugotavljati s pomočjo referenčnega korpusa. Ključne besede: popravljanje |
|---|
| Keywords: | popravljanje šolskih besedil, jezikovna varianta, jezikovna napaka, povratna učiteljska informacija, večbesedne enote, frazeološke enote, kolokacije, skladenjske zveze |
|---|
| Publication status: | Published |
|---|
| Publication version: | Version of Record |
|---|
| Publication date: | 31.10.2025 |
|---|
| Year of publishing: | 2025 |
|---|
| Number of pages: | str. 39-58 |
|---|
| Numbering: | Letn. 76 = 142, št. 3 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/DiRROS-24461  |
|---|
| UDC: | 373.5 |
|---|
| ISSN on article: | 0038-0474 |
|---|
| DOI: | 10.63384/sptB5_z789s  |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 259193859  |
|---|
| Publication date in DiRROS: | 30.11.2025 |
|---|
| Views: | 77 |
|---|
| Downloads: | 32 |
|---|
| Metadata: |  |
|---|
|
:
|
Copy citation |
|---|
| | | | Share: |  |
|---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |