| Naslov: | Dati skozi ali prestati? : napake in jezikovne variante v rabi večbesednih enot pri samostojnem tvorjenju besedil v osnovni in srednji šoli |
|---|
| Avtorji: | ID Gantar, Polona (Avtor) ID Bon, Mija (Avtor) |
| Datoteke: | URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/03-2025_dati-skozi-ali-prestati-napake-in-jezikovne-variante-v-rabi-vecbesednih-enot-pri-samostojnem-tvorjenju-besedil-v-osnovni-in-srednji-soli/
PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (275,39 KB) MD5: 366077948BD5081C3D2022014B4950C2
|
|---|
| Jezik: | Slovenski jezik |
|---|
| Tipologija: | 1.01 - Izvirni znanstveni članek |
|---|
| Organizacija: | ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
|
|---|
| Povzetek: | V prispevku opišemo težave pri rabi večbesednih enot (VBE), ki jih imajo učenci in dijaki pri samostojnem tvorjenju besedil. Pri tem izhajamo iz učiteljskih popravkov v korpusu Šolar 3.0 in jezikovnih odločitev pri izdelavi učne množice Šolar-Eval. V raziskavi smo nabor problemov kategorizirali glede na tip alternativne jezikovne ubeseditve (izrazne, leksikalne in kontekstualne), tip VBE (stalne zveze, frazeološke enote, kolokacije, skladenjske zveze) ter glede na to, ali gre za variantno ali napačno ubeseditev. V jeziku je stvari mogoče povedati na različne načine, zato tudi ni enoznačnih popravkov, hkrati pa se spekter besednozvezne problematike razteza od napak na eni strani, ki so razmeroma redke in imajo za posledico nerazumevanje, napačno razumevanje oz. z vidika rojenega govorca nepričakovano izbiro, do variant na drugi strani, pri katerih obstaja (še) druga ubeseditev istega sporočila. Prepoznavanje omenjenih ubeseditev omogoča oblikovanje povratne informacije v smislu pravilnejše, slogovno in kolokacijsko ustreznejše ubeseditve, kot tudi prepoznavanje alternativnih ubeseditev, ki v jeziku delujejo bolj ali manj enakovredno, kar je mogoče ugotavljati s pomočjo referenčnega korpusa. Ključne besede: popravljanje |
|---|
| Ključne besede: | popravljanje šolskih besedil, jezikovna varianta, jezikovna napaka, povratna učiteljska informacija, večbesedne enote, frazeološke enote, kolokacije, skladenjske zveze |
|---|
| Status publikacije: | Objavljeno |
|---|
| Verzija publikacije: | Objavljena publikacija |
|---|
| Datum objave: | 31.10.2025 |
|---|
| Leto izida: | 2025 |
|---|
| Št. strani: | str. 39-58 |
|---|
| Številčenje: | Letn. 76 = 142, št. 3 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/DiRROS-24461  |
|---|
| UDK: | 373.5 |
|---|
| ISSN pri članku: | 0038-0474 |
|---|
| DOI: | 10.63384/sptB5_z789s  |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 259193859  |
|---|
| Datum objave v DiRROS: | 30.11.2025 |
|---|
| Število ogledov: | 71 |
|---|
| Število prenosov: | 30 |
|---|
| Metapodatki: |  |
|---|
|
:
|
Kopiraj citat |
|---|
| | | | Objavi na: |  |
|---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |