Digital repository of Slovenian research organisations

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:Liu Hai draži zlato krastačo : srečenosni motivi na lesenem stojalu za ogledalo iz Skuškove zbirke
Authors:ID Vampelj Suhadolnik, Nataša (Author)
Files:URL URL - Source URL, visit https://doi.org/10.35469/poligrafi.2022.364
 
.pdf PDF - Presentation file, download (3,14 MB)
MD5: B0A125C7E8D1D13F0311DDD9D4559E15
 
Language:Slovenian
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:Logo ZRS Koper - Science and Research Centre Koper
Abstract:Članek analizira srečenosno motiviko na lesenem stojalu za ogledalo iz Skuškove zbirke, ki ga hrani Slovenski etnografski muzej. Srečenosno motiviko postavi v širši kontekst kitajskih kulturnih in jezikovnih struktur, ki je v vizualni reprezentaciji kombiniranih motivov rastlin, živali in oseb omogočil nešteto kombinacij rebusov in preigravanja z enakozvočnicami. Ti so temeljili na kitajski zgodovinski, literarni, filozofski, religiozni in mitološki tradiciji. Srečenosni motivi so v kitajskem kulturnem kontekstu postali standardna shema okraševanja, iz katere so črpali tako slikarji učenjaki kot obrtniki, njihovo upodabljanje pa se je razširilo tudi zunaj kitajskih meja. Še posebej razširjeni postanejo na vsakdanjih predmetih, ki uporabnikom ne le izrekajo dobre želje za srečo, bogastvo, napredovanje, dolgoživost in potomstvo, temveč sočasno zagotavljajo njihovo uresničitev. To je vidno tudi na lesenem stojalu za ogledalo, ki ga je med letoma 1914 in 1920 v Pekingu kupil mornariški častnik Ivan Skušek ml. Članek v prvem delu prikaže ikonografsko analizo motivike, v drugem pa so podrobneje obravnavana zajeta sporočila v vizualnih simbolnih kodah, pri čemer so upoštevani tudi razporeditev motivike v zaključeno zgodbo in načini interpretiranja teh podob.
Keywords:Ivan Skušek ml., Skuškova zbirka, leseno stojalo za ogledalo, srečenosni motivi, Liu Hai, Kitajska
Publication status:Published
Publication version:Version of Record
Publication date:29.12.2022
Year of publishing:2022
Number of pages:str. 7-43
Numbering:Letn. 27, št. 107/108
PID:20.500.12556/DiRROS-16300 New window
UDC:069.5:749.1(510)
ISSN on article:1318-8828
DOI:10.35469/poligrafi.2022.364 New window
COBISS.SI-ID:136289539 New window
Copyright:ZRS Koper
Publication date in DiRROS:28.02.2023
Views:423
Downloads:152
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
  
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Record is a part of a journal

Title:Poligrafi : revija za religiologijo, mitologijo in filozofijo
Shortened title:Poligrafi
Publisher:Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales, Društvo za primerjalno religiologijo, Znanstveno-raziskovalno središče, Annales ZRS, Društvo za primerjalno religiologijo
ISSN:1318-8828
COBISS.SI-ID:59336192 New window

Document is financed by a project

Funder:ARRS - Slovenian Research Agency
Project number:J6-3133
Name:Osiroteli predmeti: obravnava vzhodnoazijskih predmetov izven organiziranih zbirateljskih praks v slovenskem prostoru

Funder:ARRS - Slovenian Research Agency
Project number:P6-0243
Name:Azijski jeziki in kulture

Secondary language

Language:English
Title:Liu Hai teases the golden toad : auspicious motifs on the wooden mirror frame from the Skušek collection
Abstract:This paper analyses auspicious motifs on the wooden mirror frame from the Skušek Collection, housed in the Slovene Ethnographic Museum. The auspicious patterns are discussed in the broader context of Chinese cultural and linguistic structures, which in the visual representation of combined plant, animal, and figure motifs, leads to innumerable combinations of rebuses and puns with homonyms based on Chinese historical, literary, philosophical, religious, and mythological tradition. In this way, auspicious motifs developed into a standard decorative scheme, providing a rich source for both literati and artisans, and were exported to neighbouring countries and the West. They are particularly widespread on objects for daily use given as tokens of good wishes for happiness, prosperity, we-alth, longevity and progeny, which are also meant to ensure their fulfilment. This can be seen on the wooden mirror frame purchased in Beijing between 1914 and 1920 by naval officer Ivan Skušek Jr. In the first part of the paper, an iconographic analysis of the motifs is made, while in the second part, the messages contained in the visual symbolic codes are analysed in more detail, taking into account the arrangement of the motifs in the completed narrative and the way in which these images are interpreted.
Keywords:Skušek collection, wooden mirror frame, auspicious motif, Shouxing, qilin, China


Back