Title: | Razmerje med ksilemskim in floemskim prirastkom pri jelki (Abies alba Mill.) |
---|
Authors: | ID Krže, Luka (Author) ID Gričar, Jožica (Author) ID Čufar, Katarina (Author) |
Files: | PDF - Presentation file, download (3,06 MB) MD5: E51EE228A40A223F2061D3C2ACFBA87A PID: 20.500.12556/dirros/808f076b-e6d5-4587-a6bb-e2274866cd65
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Typology: | 1.01 - Original Scientific Article |
---|
Organization: | SciVie - Slovenian Forestry Institute
|
---|
Abstract: | Pri 10 zdravih jelkah (Abies alba) smo raziskali anatomsko zgradbo floemskih branik (FB) glede na njihovo širino, razmerje med številom slojev celic v FB in v ksilemskih branikah (KB) iste sezone, razlike v številu slojev celic v FBin KB po obodu posameznega drevesa ter zvezo med širino FB in KB, nastalih vistem letu, ter širino dormantne kambijeve cone (KC). Intaktne vzorce tkiv zaraziskave smo vzeli iz živih dreves v letih 2001 in 2002 ter pripravili preparate prečnih prerezov za svetlobno mikroskopijo. Ugotovili smo zvezo med širino in anatomsko zgradbo FB. Pri ožjih FB je prevladoval rani floem, pri širših pa kasni. Pri širših FB se je v kasnem floemu lahko pojavil dodatni pasaksialnega parenhima. KB so bile 2- do 21-krat širše od FB. Širina KB je poobodu posameznega drevesa bolj variirala kot širina FB. Širina dormantne KC je bila v pozitivni zvezi s širino FB in KB. |
---|
Keywords: | navadna jelka, Abies alba Mill., prirastek, ksilem, floem, kambijeva cona |
---|
Publication status: | Published |
---|
Publication version: | Version of Record |
---|
Year of publishing: | 2007 |
---|
Number of pages: | str. 3-10 |
---|
Numbering: | Vol. 84 |
---|
PID: | 20.500.12556/DiRROS-7686 |
---|
UDC: | 630*17+630*81(045)=163.6 |
---|
ISSN on article: | 0351-3114 |
---|
URN: | URN:NBN:SI:doc-JK2ICDEF |
---|
COBISS.SI-ID: | 2124710 |
---|
Publication date in DiRROS: | 12.07.2017 |
---|
Views: | 4933 |
---|
Downloads: | 2137 |
---|
Metadata: | |
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |