Digital repository of Slovenian research organisations

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:Jezikovna zmožnost romskih otrok v slovenščini na začetku osnovne šole
Authors:ID Zorčič, Sabina (Author)
Files:URL URL - Source URL, visit https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/01-2025_jezikovna-zmoznost-romskih-otrok-v-slovenscini-na-zacetku-osnovne-sole/
 
Language:Slovenian
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:Logo INV - Institute for Ethnic Studies
Abstract:V prispevku predstavljamo rezultate pilotnega testiranja jezikovne zmožnosti romskih otrok pred vstopom v šolo in v prvi triadi osnovne šole (5–13 let) v jeziku izobraževanja, tj. v slovenščini. Projekt Instrumentarij za prepoznavanje ravni jezikovne zmožnosti romskih otrok in učencev v romskem jeziku (V6-2249) je zajemal prilagoditev jezikovnega testa (testiranje razumevanja in priklica besed, skladnje ter razumevanja besedila), testiranje 29 otrok v romščini in slovenščini (14 v Prekmurju na SV Slovenije, 15 na JV Slovenije), analizo podatkov in predloge ukrepov ter nadaljnjih raziskovanj. Znanje slovenščine je v Prekmurju boljše, a razlika ni statistično značilna. Testiranje je pokazalo, da otroci, ki so jezikovno testiranje v slovenščini bolje opravili, bolje razumejo besedila v obeh jezikih. Poleg evidentiranja konkretnih jezikovnih težav romskih otrok pri slovenščini, ki jih je treba reševati z dodatnimi didaktičnimi materiali in razširjenimi metodami, bi bilo nujno tudi dodatno jezikoslovno izobraževanje zaposlenih, ki poučujejo romske otroke v slovenskih šolah.
Keywords:romski učenci v Sloveniji, jezikovna zmožnost, romski jezik kot prvi jezik, slovenski jezik kot drugi jezik, šolanje
Publication status:Published
Publication version:Version of Record
Publication date:01.03.2025
Year of publishing:2025
Number of pages:str. 9-23
Numbering:Letn. 76 = 142, št. 1
PID:20.500.12556/DiRROS-21874 New window
UDC:376
ISSN on article:0038-0474
DOI:10.63384/spB51z753s New window
COBISS.SI-ID:231803907 New window
Publication date in DiRROS:08.04.2025
Views:49
Downloads:12
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
ZORČIČ, Sabina, 2025, Jezikovna zmožnost romskih otrok v slovenščini na začetku osnovne šole. Sodobna pedagogika [online]. 2025. Vol. 76 = 142, no. 1, p. 9–23. [Accessed 21 April 2025]. DOI 10.63384/spB51z753s. Retrieved from: https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/01-2025_jezikovna-zmoznost-romskih-otrok-v-slovenscini-na-zacetku-osnovne-sole/
Copy citation
  
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Record is a part of a journal

Title:Sodobna pedagogika
Shortened title:Sodob. pedagog.
Publisher:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 New window

Licences

License:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International
Link:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Description:This Creative Commons license is very similar to the regular Attribution license, but requires the release of all derivative works under this same license.

Secondary language

Language:English
Title:Linguistic Competence in Slovene of Roma Children in the Beginning of the Primary School in Slovenia


Back