Digital repository of Slovenian research organisations

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:Ekofeministična teologija soodvisnosti : konstruktivistični teološki pristop k sodobni okoljski (ne)pravičnosti in ranljivosti
Authors:ID Furlan-Štante, Nadja (Author)
Files:.pdf PDF - Presentation file, download (216,06 KB)
MD5: EBCAAC5AD85D4F889B1D8BAA3C6B4B50
 
URL URL - Source URL, visit https://doi.org/10.35469/poligrafi.2021.299
 
Language:Slovenian
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:Logo ZRS Koper - Science and Research Centre Koper
Abstract:Prispevek obravnava vprašanje družbene in okoljske (ne)pravičnosti skozi prizmo krščanskega ekofeminizma ter njegove etike medsebojne povezanosti in ekološkega skrbništva vsega stvarstva. Ker ekofeminizem povezuje izkoriščanje žensk z izkoriščanjem stvarstva (narave), za izoblikovanje osrednjega raziskovalnega vprašanja uporabljam metodologijo ključa krščanske ekofeministične hermenevtike: najprej sledi analiza stališča krščanskega ekofeminizma do vprašanja družbene in okoljske (ne)pravičnosti, nato analiza pozitivnih prispevkov in implikacij krščanske ekofeministične etike na krščansko teologijo in prizadevanja za družbeno in okoljsko pravičnost.Čeprav podnebne spremembe nesorazmerno bolj vplivajo na žensko populacijo, še zlasti na reproduktivno zdravje revnejših žensk, so te pogosto izločene iz procesa odločanja o okoljski problematiki. Ženske po vsem svetu so že sicer bolj ogrožene zaradi onesnaženega zraka, omejenega dostopa do čiste vode in vse večje izpostavljenosti strupenim kemikalijam, podnebne spremembe pa te nevarnosti samo še povečujejo. Občutljivost za vplive podnebnih sprememb pa ženskam daje tudi edinstveno izkustveno znanje, s katerim lahko pomembno pripomorejo k prizadevanjem za izboljšanje podnebne odpornosti in trajnosti ter tudi k boljši ozaveščenosti in drugačnemu odnosu do okoljske problematike in narave med sve-tovnimi religijami. Za ekofeministke je okoljska kriza realnost, grožnja in opozorilo sodobnemu človeštvu. Podnebne spremembe, globalno segrevanje, zmanjšanje biotske raznovrstnosti in drugi procesi, ki naj bi bili posledica onesnaževanja okolja in dolgotrajnega čezmernega izkoriščanja in izrabe naravnih virov, gotovo izražajo globalni potrošniško-imperialistični odnos človeka do narave.
Keywords:ekofeminizem, ženske, ranljivost, okoljska nepravičnost
Publication status:Published
Publication version:Version of Record
Publication date:29.12.2021
Year of publishing:2021
Number of pages:str. 23-38
Numbering:Vol. 26 , št. 103/104
PID:20.500.12556/DiRROS-14875 New window
UDC:141.72:574
ISSN on article:1318-8828
DOI:10.35469/poligrafi.2021.299 New window
COBISS.SI-ID:97546499 New window
Copyright:ZRS Koper
Publication date in DiRROS:22.03.2022
Views:557
Downloads:347
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
  
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Record is a part of a journal

Title:Poligrafi. revija za religiologijo, mitologijo in filozofijo
Shortened title:Poligrafi
Publisher:Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales, Društvo za primerjalno religiologijo, Znanstveno-raziskovalno središče, Annales ZRS, Društvo za primerjalno religiologijo
ISSN:1318-8828
COBISS.SI-ID:59336192 New window

Secondary language

Language:English
Abstract:This article addresses the issue of social and environmental (in)justice thro-ugh the lens of Christian ecofeminism and its ethic of interconnectedness and ecological responsibility for all of creation. Because ecofeminism connects the exploitation of women with the exploitation of creation (nature), I use the central research methodology of Christian ecofeminist hermeneutics to formulate a central research question: first, an analysis of Christian ecofeminism’s positi-on on social and ecological (in)justice, then an analysis of the positive implica-tions for Christian theology and for the pursuit of social and ecological justice.although climate change disproportionately impacts female populations, in par-ticular the reproductive health of poorer women, women are often excluded from environmental decision-making processes. Women around the world are already more affected by polluted air, limited access to clean water, and increased exposure to toxic chemicals, and climate change exacerbates these threats. Sensitivity to the impacts of climate change also provides women with a unique experiential kno-wledge that they can use to make an important contribution to efforts to increase climate resilience and sustainability, as well as to improve awareness and attitudes toward environmental issues and nature in the world’s religions. For ecofeminists, the environmental crisis is a reality, a threat, and a warning to modern humani-ty. Climate change, global warming, loss of biodiversity and other processes that are supposedly the result of pollution and long-term overuse and exploitation of natural resources are certainly a reflection and consequence of man’s global con-sumer-imperialist attitude towards nature.
Keywords:ecofeminism, Christianity, environmental (in)justice, climate change, vulnerability, women


Back