Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Sistematično poučevanje govornega nastopanja pri slovenščini kot izhodišče za medpredmetno povezovanje in razvijanje raznojezične zmožnosti
Avtorji:ID Žmavc, Janja (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/839
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (11,67 MB)
MD5: 6E67FF88369A2E5941856C8663E96E7E
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:Logo PI - Pedagoški inštitut
Povzetek:In this paper, we address the role of linguistic diversity in oral performance across the educational vertical. As a possibility for the successful implementation of cross-curricular integration through systematic and contextualised teaching of effective speaking, we present the Framework for Vertical Teaching of Oral Performance, as a basis for a holistic approach to the planning and implementation of pedagogical activities aimed at developing students' communicative competence. In the first part, we define oral performance as a multidimensional component of classical rhetoric and show the necessity of incorporating a rhetorical perspective into the conception of public speaking in education. Complementing classical rhetoric with the concept of oracy, we add a translanguaging approach to establish the link between teaching of spoken language, rhetoric as a process-based formation of a speaker, and the idiolects in the school. Finally, we present the Framework and outline main points that serve as a basis for developing pedagogical practices. The significance of a rhetorical pedagogy, which incorporates the role of institutional recognition of the individual's idiolect, is that it evokes the values of humanistic education, thus going beyond the narrow developing of linguistic skills and therefore constituting a vital part of the education’s general aims and goals.
Ključne besede:education, oral pefrormance, rhetoric, Slovene lessons, cross-linguistic integration, multilingualism, linguistic skills
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 303-344
PID:20.500.12556/DiRROS-21361 Novo okno
UDK:37.015.311:808
DOI:10.18690/um.ff.1.2024.10 Novo okno
COBISS.SI-ID:182630403 Novo okno
Opomba:Nasl. z nasl. zaslona; Opis vira z dne 26. 1. 2024;
Datum objave v DiRROS:27.01.2025
Število ogledov:582
Število prenosov:298
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del monografije

Naslov:Medpredmetno povezovanje in pouk jezikov
Uredniki:Alja Lipavic Oštir, Saša Jazbec
Kraj izida:Maribor
Založnik:Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba
Leto izida:2024
ISBN:978-961-286-823-9
COBISS.SI-ID:181310979 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Povzetek:V prispevku obravnavamo vlogo jezikovne raznolikosti v govornem nastopu kot splošno razširjeni dejavnosti učnega procesa v celotni izobraževalni vertikali, ki hkrati velja tudi za enega pogostejših elementov medpredmetnega povezovanja. Kot eno od možnosti za uspešno uresničevanje medpredmetnega povezovanja skozi sistematično in kontekstualizirano poučevanje učinkovitega govornega nastopanja predstavljamo okvir vertikalnega poučevanja govornega nastopanja, s katerim želimo učiteljem ponuditi ustrezne podlage za celovitejši pristop k načrtovanju in izvajanju pedagoških dejavnosti, katerih cilj je razvijanje sporazumevalne zmožnosti učencev. V prvem delu najprej opredelimo govorno nastopanje kot kompleksno, večdimenzionalno sestavino klasične retorike, orišemo značilnosti njegovega uresničevanja v osnovnošolskem kontekstu ter pokažemo na nujnost vključitve retorične perspektive v pojmovanje in poučevanje govornega nastopanja v sodobnem izobraževanju. Na podlagi klasične retorične konceptualizacije govornega nastopa, ki jo dopolnimo s sodobnim konceptom zmožnosti učinkovitega govornega sporazumevanja (angl. oracy), nato s pomočjo pristopa medjezikovnega prehajanja (angl. translanguaging) vzpostavimo povezavo med sistematičnim poučevanjem govorjenega jezika, retoriko kot procesnim razvijanjem zmožnosti (javnega) govornega nastopanja ter zavedanjem o pomenu razvijanja in spodbujanja posameznikovega idiolekta v formalnem šolskem okolju. V sklepnem delu podrobneje predstavimo okvir vertikalnega poučevanja govornega nastopanja ter pozovemo k raziskovanju in razvijanju praks za sistematično poučevanje govornega nastopanja, ki vključujejo medpredmetno povezovanje in pluralistične pristope k jezikom ter kulturam.
Ključne besede:vzgoja in izobraževanje, govorno nastopanje, retorika, večjezičnost, pouk slovenščine, jezikovna raznolikost, medpredmetno povezovanje, medjezikovno prehajanje, poučevanje govornega nastopanja


Nazaj