Naslov: | Določitev karakterističnih notranjih statičnih količin cestnih mostov iz podatkov tehtanja vozil med vožnjo |
---|
Avtorji: | ID Žnidarič, Aleš (Avtor) ID Turk, Goran (Avtor) ID Kreslin, Maja (Avtor) |
Datoteke: | PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,36 MB) MD5: A2318A43D55936F9E10669FC6F16C49B
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.zveza-dgits.si/wp-content/uploads/2022/03/GV-03-2022.pdf
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Tipologija: | 1.01 - Izvirni znanstveni članek |
---|
Organizacija: | ZAG - Zavod za gradbeništvo Slovenije
|
---|
Povzetek: | Prispevek obravnava določitev notranjih statičnih količin cestnih mostov iz podatkov tehtanj vozil med vožnjo (meritev WIM, ang. weigh-in-motion), ki edina zagotovijo celovito in nepristransko sliko o tovornem prometu na merjenem cestnem odseku. Tovrstni podatki so ključni za določitev realnih učinkov prometnih obtežb, s katerimi dokazujemo zadostno varnost mostov, tudi starih in poškodovanih. Takšne mostove bi bilo treba ob upoštevanju obtežnih shem iz sodobnih pravilnikov za mostove pogo- sto zapreti ali jim omejiti prometno obtežbo. Predstavljene so metode, s katerimi iz podatkov WIM izračunamo karakteristične vrednosti notranjih statičnih količin. Posebej smo analizirali metodo konvolucije in rezultate primerjali z rezultati ekstrapolacije ekstremnih vrednosti, najbolj pogostega postopka za napovedovanje maksimalnih pričakovanih vplivov prometa v izbranem obdobju, ter rezultati obsežnih numeričnih simulacij. Veliko pozornost smo namenili izbiri vhodnih parametrov ter načinu od- čitavanja karakterističnih vrednosti, ki bistveno vplivajo na rezultate ekstrapolacij in simulacij. Rezultati kažejo, da daje metoda konvolucije, ki je računsko neprimerno manj zahtevna od ostalih uporabljanih metod, primerljive rezultate. Sočasno so le-ti manj občutljivi za subjektivno izbiro uporabljenih parametrov. Bistveni zaključek analize je tudi, da za zanesljiv račun karakte- rističnih notranjih statičnih količin mostov zaradi prometa potrebujemo s sistemom WIM izmerjene osne pritiske in medosne razdalje vsaj 100.000 tovornih vozil. |
---|
Ključne besede: | most, tehtanje vozil med vožnjo, notranje statične količine, konvolucija, simulacija, WIM, B-WIM |
---|
Status publikacije: | Objavljeno |
---|
Verzija publikacije: | Objavljena publikacija |
---|
Datum objave: | 01.03.2022 |
---|
Založnik: | Zveza društev gradbenih inženirjev in tehnikov Slovenije |
---|
Leto izida: | 2022 |
---|
Št. strani: | str. 82-94 |
---|
Številčenje: | Letn. 71 |
---|
PID: | 20.500.12556/DiRROS-15845 |
---|
UDK: | 624.042.7:69(497.1)(497.4) |
---|
ISSN pri članku: | 0017-2774 |
---|
COBISS.SI-ID: | 102441475 |
---|
Datum objave v DiRROS: | 04.12.2023 |
---|
Število ogledov: | 606 |
---|
Število prenosov: | 261 |
---|
Metapodatki: | |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |