Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


Iskalni niz: "avtor" (Ilenič Anja) .

1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Fine particulate matter (PM2.5) exposure assessment among active daily commuters to induce behaviour change to reduce air pollution
Anja Ilenič, Alenka Mauko Pranjić, Nina Zupančič, Radmila Milačič, Janez Ščančar, 2023, izvirni znanstveni članek

Povzetek: Fine particulate matter (PM2.5), a detrimental urban air pollutant primarily emitted by traffic and biomass burning, poses disproportionately significant health risks at relatively limited exposure during commuting. Previous studies have mainly focused on fixed locations when assessing PM2.5 exposure, while neglecting pedestrians and cyclists, who often experience higher pollution levels. In response, this research aimed to independently validate the effectiveness of bicycle-mounted low-cost sensors (LCS) adopted by citizens, evaluate temporal and spatial PM2.5 exposure, and assess associated health risks in Ljubljana, Slovenia. The LCS quality assurance results, verified by co-location field tests by air quality monitoring stations (AQMS), showed comparable outcomes with an average percentage difference of 21.29 %, attributed to humidity-induced nucleation effects. The colder months exhibited the highest air pollution levels (μ = 32.31 μg/m3) due to frequent thermal inversions and weak wind circulation, hindering vertical air mixing and the adequate dispersion of pollutants. Additionally, PM2.5 levels in all sampling periods were lowest in the afternoon (μ = 12.09 μg/m3) and highest during the night (μ = 61.00 μg/m3) when the planetary boundary layer thins, leading to the trapping of pollutants near the surface, thus significantly affecting diurnal and seasonal patterns. Analysis of exposure factors revealed that cyclists were approximately three times more exposed than pedestrians. However, the toxicological risk assessment indicated a minimal potential risk of PM2.5 exposure. The collaborative integration of data from official AQMS and LCS can enhance evidence-based policy-making processes and facilitates the realignment of effective regulatory frameworks to reduce urban air pollution.
Ključne besede: air pollution monitoring, PM2.5 exposure, citizen science, bicycle-mounted low-cost sensors
Objavljeno v DiRROS: 30.01.2024; Ogledov: 201; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Surovinske potrebe za zagotavljanje prehoda na trajnostno in pametno mobilnost : zbornik povzetkov konferenčnih prispevkov
2022, druge monografije in druga zaključena dela

Povzetek: EIT Urbana mobilnost RIS Hub Slovenija, koordinirana s strani Zavoda za gradbeništvo Slovenije, deluje kot nacionalna kontaktna točka za skupnost urbana mobilnost, ki deluje pod okriljem Evropskega inštituta za inovacije in tehnologijo. Osredotočenost na izboljševanje življenjskih razmer v mestih, spodbujanje inovacij na področju zelenih in varnih rešitev za mobilnost ljudi, blaga in odpadkov, pospeševanje tržnih priložnosti v avtomobilski industriji ter oblikovanje zakonodajnega okvira za spremembe so le nekateri strateški cilji skupnosti KIC EIT Urbana mobilnost. Z namenom spodbujanja povezovanja, združevanja in povečevanja partnerstva med obema sektorjema (surovine in mobilnost), neposredno vpletenima v prehod na bolj trajnostne oblike mobilnosti, je bila 24. oktobra 2022 organizirana spletna konferenca EIT OPEN DAY SLOVENIJA2022 – Surovinske potrebe za zagotavljanje prehoda na trajnostno in pametno mobilnost. Konferenca je bila organizirana s strani Zavoda za gradbeništvo Slovenije, v sodelovanju z Regionalnim centrom Adria EIT Surovine RIS Hub in Javno agencijo SPIRIT Slovenija. Dogodek je bil razdeljen v štiri segmente, v okviru katerih je obravnaval finančne spodbude in mehanizme za zagotavljanje trajnostnega prehoda, tudi z uporabo novih in inovativnih lahkih zlitin ter vodikovih in baterijsko-električnih tehnologij.
Ključne besede: urbana mobilnost, pametna mobilnost, trajnostna mobilnost, mesta, trajnostni razvoj, urbano okolje, surovine, lahke zlitine, vodikove tehnologije, baterijsko električne tehnologije
Objavljeno v DiRROS: 25.01.2024; Ogledov: 193; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (10,24 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh