Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Generative AI in Inclusive Classrooms : Enhancing Social Interactions, Personalised Learning, and Metacognitive Skills
Avtorji:ID Li, Dan (Avtor)
ID Samah, Narina A. (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/en/articles/02-2025_generative-ai-in-inclusive-classrooms-enhancing-social-interactions-personalised-learning-and-metacognitive-skills/
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,00 MB)
MD5: A58E14EAD1F2DBD16B0CF7E274940BB7
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Povzetek:In this study, the researcher conducted a systematic literature review to investigate the pioneering potential of generative artificial intelligence (GAI) tools and technologies to cater to diverse learning needs in inclusive classrooms. The research was based on social constructivist, human–machine learning collaborative learning, and metacognitive theories and was designed to address three major concerns: the social hindrances faced by students with diverse learning needs during collaborative tasks in inclusive classrooms, the inability of students with learning difficulties’ to participate equally when using GAI tools, and the potential implications of GAI tools for students struggling with metacognitive skill development. The investigation was based on a thematic analysis of 20 scholarly research articles drawn from Scopus, Web of Science, and Google Scholar following PRISMA. Commonalities in the data were identified using colour coding techniques. The results revealed that GAI tools improve communication skills by breaking down cultural and linguistic barriers, which gives neurodivergent learners equitable opportunities to participate in peer interactions. GAI tools can increase reflective thinking, encourage creative problem-solving, and aid in developing structured and planned groups within a stipulated time. GAI tools effectively reduce cognitive load, improve focus, facilitate goal-driven learning, and provide personalised assistance through adaptive scaffolding that addresses learners’ multimodal needs. These tools help in deskilling by providing scaffolding and fostering gradually increasing independence. Further research can be conducted to explore the long-term impact of GAI on students and open up new possibilities for addressing the limitations of current GAI technology in inclusive pedagogy.
Ključne besede:inclusive classrooms, students with diverse learning needs, GAI tools, students with learning disabilities, metacognitive skills
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.06.2025
Leto izida:2025
Št. strani:str. 155-176
Številčenje:Letn. 76 = 142, št. 2
PID:20.500.12556/DiRROS-24468 Novo okno
UDK:376
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:245256963 Novo okno
Datum objave v DiRROS:01.12.2025
Število ogledov:46
Število prenosov:18
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Generativna umetna inteligenca v inkluzivnih razredih: spodbujanje socialne interakcije, personaliziranega učenja in metakognitivnih spretnosti
Povzetek:Namen te študije je proučiti pionirski potencial orodij in tehnologij generativne umetne inteligence (GUI) v inkluzivnih razredih z raznolikimi učenci. Raziskava temelji na teorijah socialnega konstruktivizma, teoriji sodelovanja med človekom in strojem ter metakognitivni teoriji in obravnava tri glavna vprašanja: socialne ovire med sodelovalnimi nalogami, s katerimi se soočajo učenci v inkluzivnih razredih, nezmožnost učencev z učnimi težavami, da bi enakovredno sodelovali pri uporabi orodij GUI, in potencialne posledice uporabe orodij GUI za učence z raznolikimi učnimi potrebami, ki imajo težave z razvojem metakognitivnih spretnosti. Raziskava je bila izvedena s tematsko analizo 20 znanstvenih člankov iz uglednih podatkovnih zbirk. Ugotovljene skupne značilnosti vzorca so označene z uporabo tehnik barvnega kodiranja. Rezultati kažejo, da orodja GUI izboljšujejo komunikacijske spretnosti, saj odpravljajo kulturne in jezikovne ovire, kar nevrodivergentnim učencem nudi boljše možnosti za interakcijo z vrstniki. Orodja GUI lahko izboljšajo refleksivno mišljenje, spodbujajo ustvarjalno reševanje problemov ter pomagajo pri strukturiranih in načrtovanih časovno omejenih skupinskih dejavnostih. Orodja GUI učinkovito zmanjšujejo kognitivno obremenitev in s tem izboljšujejo osredotočenost, omogočajo ciljno usmerjeno učenje in zagotavljajo prilagojeno pomoč, ki upošteva učenčeve večplastne potrebe. Ta orodja pomagajo premostiti pomanjkanje spretnosti in omogočajo postopno samostojnost. V nadaljevanju se raziskava osredotoča na dolgoročne učinke in najnovejše možnosti za odpravljanje omejitev trenutne tehnologije GUI v inkluzivni pedagogiki.
Ključne besede:inkluzija, učne težave, socialna interakcija, orodja GAI, metakognitivne spretnosti


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Sodobna pedagogika

Nazaj