Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Systematic review of digital writing assistants in EFL writing instruction
Avtorji:ID Pižorn, Karmen (Avtor)
ID Lemut Bajec, Melita (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (280,59 KB)
MD5: 4A5B851B70022FFE024DE5A7708CFB68
 
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/03-2025_sistematicni-pregled-digitalnih-pomocnikov-za-pisanje-pri-razvoju-pisnih-spretnosti-pri-anglescini-kot-tujem-jeziku/
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Povzetek:Digital writing assistants that deliver Automated Written Corrective Feedback (AWCF) have emerged as valuable tools for reducing teachers’ workload by lessening the time and effort required to provide feedback. When implemented effectively, these tools can enhance students’ writing quality, foster a more holistic understanding of the writing process, and enable learners to revise and correct their work independently. This systematic literature review, conducted in accordance with the PRISMA 2020 protocol, synthesises research on the role of digital writing assistants in providing AWCF. It reviews 22 peer-reviewed English-language papers published between 2018 and 2023, which examine these tools in the context of developing EFL students’ writing skills, in comparison with traditional teacher-generated feedback or in hybrid approaches combining both. The participants in the studies were undergraduates majoring in EFL, along with graduates from other disciplines. The writing tasks focused mainly on essay writing but also included paragraph and research paper writing. The findings highlight that students particularly value the immediacy and accuracy of feedback, which typically addresses areas such as grammar, sentence structure, idea development, word choice, style, cohesion, and coherence. Users receive error corrections and suggested improvements through various methods, including markers, highlighting, meta-linguistic comments, direct suggestions, and interactive lessons. Although occasional false positives occur, the tools are generally perceived as effective in improving students’ writing performance. Importantly, the results support hybrid approaches and underscore the teacher’s vital role in mediating the process. In sum, AWCF writing assistants should be systematically integrated into classroom instruction as supplementary tools, aligned with learning outcomes and supported by clear guidance on interpreting and applying feedback.
Ključne besede:automated written corrective feedback, English language, second/ foreign language, writing skills
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:31.10.2025
Leto izida:2025
Št. strani:str. 141-161
Številčenje:Letn. 76 = 142, št. 3
PID:20.500.12556/DiRROS-24465 Novo okno
UDK:378:811.111
ISSN pri članku:0038-0474
DOI:10.63384/sptB5_z796a Novo okno
COBISS.SI-ID:256918531 Novo okno
Datum objave v DiRROS:30.11.2025
Število ogledov:90
Število prenosov:43
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Sistematični pregled digitalnih pomočnikov za pisanje pri razvoju pisnih spretnosti pri angleščini kot tujem jeziku
Povzetek:Pisna povratna korektivna informacija (WCF) se nanaša na učiteljevo popravljanje učenčevih napak. Pravilno umeščena v izobraževalni proces omogoča izboljšanje učenčeve pisne zmožnosti in razvoj celostnega razumevanja procesa pisanja. Avtomatizirana pisna korektivna povratna informacija (AWCF), ki se zagotavlja z uporabo digitalnih pomočnikov za pisanje, olajša učiteljevo delovno obremenitev, saj zmanjšuje čas in napor, ki sta potrebna za zagotavljanje povratne informacije. Poleg tega učencem omogoča, da samostojno pregledajo in popravijo svoje delo. Namen pričujočega sistematičnega pregleda literature je v skladu z vnaprej določenim PRISMA 2020 protokolom pripraviti pregled raziskav na temo digitalnih pomočnikov za pisanje in AWCF. V pregled je bilo vključenih 22 recenziranih člankov v angleškem jeziku, ki so izšli med letoma 2018 in 2023, in so obravnavali uporabo digitalnih pomočnikov za pisanje pri razvoju pisnih spretnosti pri pouku angleščine v primerjavi s tradicionalno podano povratno informacijo, ki jo pripravi učitelj, ali hibridnim načinom, ki poleg AWCF vključuje tudi učiteljevo usmerjanje. Udeleženci teh študij so bili tako dodiplomski študenti angleščine kot tujega jezika kot tudi študenti drugih smeri. Naloge so prvenstveno vključevale pisanje esejev, pa tudi odstavkov in raziskovalnih člankov. Ugotovitve kažejo, da uporabniki najbolj pohvalijo takojšnjo in natančno povratno informacijo, ki se nanaša na slovnico, stavčno strukturo, razvoj idej, izbiro besed, slog, kohezijo in koherentnost. Upoštevati je treba tudi pojav lažnih pozitivnih rezultatov, ko orodje neko pravilno strukturo označi za napačno. Uporabnik je na napake in izboljšave opozorjen na različne načine: z označevalniki, poudarjanjem, metajezikovnimi komentarji, neposrednimi predlogi, interaktivnimi lekcijami itd. Študije so pokazale, da so uporabniki digitalnih pomočnikov za pisanje učinkovito izboljšali svoje pisne spretnosti. Ker rezultati podpirajo vključevanje hibridnega načina, bi bilo smiselno digitalne pomočnike za pisanje načrtno vključiti v razredno prakso kot dopolnilne pripomočke, saj pri uporabnikih podpirajo razvoj metajezikovne zavesti in jih navajajo na samostojno učenje. Vendar pa uporaba AWCF orodij zahteva učitelje, ki razumejo in poznajo njihovo delovanje. Ocenjujemo, da je najpomembnejše spoznanje te sistematične pregledne študije prav v vlogi učitelja kot ključnega mediatorja pri pojasnjevanju povratnih informacij, reševanju nesporazumov in usklajevanju uporabe orodij z učnimi cilji.
Ključne besede:avtomatizirana pisna korektivna povratna informacija, študenti, PRISMA


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Sodobna pedagogika

Nazaj