Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Consumers’ preferences towards bread characteristics based on food-related lifestyles : insights from Slovenia
Avtorji:ID Kušar, Anita (Avtor)
ID Pravst, Igor (Avtor)
ID Pivk Kupirovič, Urška (Avtor)
ID Grunert, Klaus G. (Avtor)
ID Kreft, Ivan (Avtor)
ID Hristov, Hristo (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.mdpi.com/2304-8158/12/20/3766
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (639,75 KB)
MD5: 0716EFC3A74C5F934D7D1F1CAF2C96B1
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo NUTRIS - Inštitut za nutricionistiko
Povzetek:Consumers’ recognition and understanding of food characteristics can have an important role when making purchase decisions. The current study analysed consumer preferences for bread, an important food in the diets of Central European countries. The study included a conjoint experiment on a representative sample of 547 adult consumers in Slovenia. The following bread attributes: functional ingredients (chia seeds, linseed, quinoa, and Tartary buckwheat); nutritional claims (low salt, high fibre, and high protein); and other claims (organic, free from additives, flour from Slovenia, and wholegrain) were studied. The results showed the strongest relative importance for functional ingredients (a mean relative importance of 83.9%). In addition, a deeper insight into consumer preference was investigated by a recently developed modular instrument for foodrelated lifestyles. Latent class cluster analysis (LCA) enabled the identification of four consumer segments (uninvolved, conservative, health-conscious, and moderate) with different preferences toward selected functional ingredients, nutrition, and other claims. The results provide insights that allow for a better understanding of consumer preferences for functional ingredients and claims, and new perspectives for bread marketing to different consumer segments based on food-related lifestyles. Identifying the drivers that affect bread purchasing and consumption can support reformulation activities and product promotion in the direction of reinforcing healthier food choices.
Ključne besede:bread, functional ingredients, nutrition claims, choice-based conjoint, food-related lifestyles, latent class analysis, segmentation
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.10.2023
Leto izida:2023
Št. strani:str. [1]-18
Številčenje:Vol. 12, [article no.] 3766, iss. 20
PID:20.500.12556/DiRROS-24030 Novo okno
UDK:613.2
ISSN pri članku:2304-8158
DOI:10.3390/foods12203766 Novo okno
COBISS.SI-ID:178692611 Novo okno
Avtorske pravice:© 2023 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.
Opomba:Nasl. z nasl. zaslona; Nasl. in besedilo povzetka v slov. podal avtor; Opis vira z dne 22. 12. 2023; Prepoznavanje in razumevanje značilnosti hrane s strani potrošnikov lahko igra pomembno vlogo pri odločitvah o nakupu. Analizirali smo potrošniške preference glede kruha, pomembne prehranske sestavine v državah Srednje Evrope. Študija je vključevala »conjoint« metodo na reprezentativnem vzorcu 547 odraslih potrošnikov v Sloveniji. Raziskane so bile naslednje lastnosti kruha: funkcionalne sestavine (chia semena, laneno seme, kvinoja in tatarska ajda); prehranske trditve (povezane z vsebostjo soli, prehranskih vlaknin in beljakovin); in druge trditve (ekološko, brez dodatkov, moka iz Slovenije, polnozrnato). Rezultati so pokazali največjo relativno pomembnost funkcionalnih sestavin (83,9%). Poleg tega smo podrobneje raziskali potrošniške preference s pomočjo nedavno razvitega modularnega instrumenta za vrednotenje s hrano povezanega življenjskega sloga. S pomočjo analiza skupin latentnih razredov (LCA) smo identificirali štirih potrošniške segmente (neangažirani, konzervativni, zdravstveno osveščeni in zmerni potrošniki) z različnimi preferencami glede izbranih funkcionalnih sestavin in drugih lastnosti kruha. Rezultati omogočajo boljše razumevanje potrošniških preferenc ter nove pristope trženja kruha različnim segmentom potrošnikom, prilagojeno njihovim potrebam. Z identifikacijo dejavnikov vliva na nakup in uživanje kruha lahko podpiramo preoblikovanje in promocije živil v smeri spodbujanja zdravih prehranskih izbir.;
Datum objave v DiRROS:10.11.2025
Število ogledov:187
Število prenosov:67
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Foods
Skrajšan naslov:Foods
Založnik:MDPI
ISSN:2304-8158
COBISS.SI-ID:512252472 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:L4-9305
Naslov:Lokalno pridelana ajda kot surovina za proizvodnjo kakovostnih živil

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P3-0395
Naslov:Prehrana in javno zdravje

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Potrošniške preference glede značilnosti kruha na podlagi življenjskega sloga povezanega s hrano: vpogledi iz Slovenije
Ključne besede:nutricionistika, kruh, funkcionalne sestavine, prehranske trditve, »conjoint« metoda, življenjski slog povezan s hrano


Nazaj