Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Gnosis and Pistis in Tillich's and Kierkegaard's Philosophical Theology
Avtorji:ID Briedis, Mindaugas (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.phainomena.com/wp-content/uploads/2025/08/E-PHI_34_132-133_2025.pdf
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (238,08 KB)
MD5: DB3612B11D06AD92A1AA14CDF411DEDC
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo INR - Inštitut Nove revije, zavod za humanistiko
Povzetek:The article analyzes and compares the philosophical theology of Kierkegaard and Tillich. They are usually represented as exponents of the same (existentialist-Protestant) tradition, but a different perception of the main questions and possibilitiesfor philosophical theology to answer them guides these philosophers to radically different conclusions regarding the philosophy of religion. A closer look at how they understand faith (pistis) unlocks new possibilities to interpret the ideas of Kierkegaard and Tillich rather than to accept “chrestomathic” analyses. Tillich’s implicit loyalty to Platonic and Hegelian ideas subordinates the existential aspects of his system to answers, which can be described as a “gnostic” understanding of faith and knowledge. This violates the limits for theoretical knowledge set by Kierkegaard. Such a Tillichian ontological loyalty explains that an ontological search is implicated in every religious experience. This basic presupposition of interaction with the sacred for Tillich lets us view Kierkegaard’s famous interpretation of biblical myths critically, and to argue that these stories do not mean that the only possible faith is “blind” faith. This opens a path for Tillich to rationalize every aspect of Christianity and to talk about “true God,” God beyond the gods of actual religions.
Ključne besede:Paul Tillich, Søren Kierkegaard, faith, knowledge, religious experience, theology
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:23.07.2025
Leto izida:2025
Št. strani:str. 119-135
Številčenje:Letn. 34, št. 132/133
PID:20.500.12556/DiRROS-23360 Novo okno
UDK:1:2-1“20”
ISSN pri članku:1318-3362
DOI:10.32022/PHI34.2025.132-133.7 Novo okno
COBISS.SI-ID:246192131 Novo okno
Datum objave v DiRROS:11.09.2025
Število ogledov:312
Število prenosov:134
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Phainomena : [glasilo Fenomenološkega društva v Ljubljani
Skrajšan naslov:Phainomena
Založnik:Fenomenološko društvo [etc.], Fenomenološko društvo [etc.], Nova revija, Inštitut Nove revije - Zavod za humanistiko
ISSN:1318-3362
COBISS.SI-ID:29705216 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P6-0341
Naslov:Humanistika in smisel humanosti v vidikih zgodovinskosti in sodobnosti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J7-4631
Naslov:Hermenevtični problem razumevanja človeške eksistence in koeksistence v epohi nihilizma

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:I0-0036
Naslov:Center za promocijo humanistike Inštituta Nove revije

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Gnosis in pistis v Tillichovi in Kierkegaardovi filozofski teologiji
Povzetek:Članek analizira in primerja filozofsko teologijo pri Kierkegaardu in Tillichu. Navadno oba razumemo kot predstavnika iste (eksistencialistično-protestantske) tradicije, a različno dojemanje poglavitnih vprašanj in možnosti, da filozofska teologija odgovori nanje, je oba misleca vodilo k radikalno drugačnim zaključkom glede filozofije religije. Natančnejši vpogled v to, kako razumeta vero (pistis), razpira nove možnosti interpretacije Kierkegaardovih in Tillichovih idej, namesto da bi preprosto sprejeli »hrestomatične« analize. Tillichova implicitna zvestoba platonskim in heglovskim idejam eksistencialne vidike njegovega sistema podreja odgovorom, ki jih je mogoče opisati kot »gnostično« razumevanje vere in védenja. To prekoračuje meje teoretskega védenja, kakor jih je začrtal Kierkegaard. Takšna Tillichova ontološka zvestoba pomeni, da sleherno religiozno izkustvo vključuje ontološko iskanje. Po Tillichu tovrstna temeljna predpostavka interakcije s svetim omogoča kritičen pogled na Kierkegaardovo znamenito interpretacijo bibličnih mitov in omogoča zagovor mnenja, da »slepa« vera ni edina možnost njihovega dojetja. S tem se Tillichu odpre pot k racionalizaciji slehernega vidika krščanstva in h govoru o »resničnem bogu«, bogu onkraj bogov dejanskih religij
Ključne besede:Paul Tillich, Søren Kierkegaard, vera, védenje, religiozno izkustvo, teologija


Nazaj