Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Sistematična preureditev mestnih ulic : prilagajanje podnebnim spremembam z večfunkcionalnimi podnebno odzivnimi uličnimi vrtovi
Avtorji:ID Fallast, Marie-Therese (Avtor)
ID Pansinger, Sanela (Avtor)
ID Krebs, Gerald (Avtor)
ID Zobl, Andreas (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (371,50 KB)
MD5: CA8D9043EE8F9DA86BBA8636B619CE06
Opis: slov.
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,19 MB)
MD5: C20F69A086495F0E2DFC1CD9225276E2
Opis: ang.
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo UIRS - Urbanistični inštitut Republike Slovenije
Povzetek:Uvedba zelene infrastrukture je uveljavljen pristop k blaženju učinkov toplotnih otokov in poplav na mestnih območjih, saj lahko vpliva na pomembno znižanje lokalne temperature v mestu in zmanjšanje nevarnosti poplav. V članku je ulična krajina prepoznana kot pomembno območje posegov za prilagajanje podnebnim spremembam, pri čemer ti posegi temeljijo na zeleni infrastrukturi, ki omogoča prijetnejše okolje za človekovo aktivnost in mobilnost v mestih, hkrati pa je pomemben blažilec toplote. Avtorji predlagajo rešitev, ki združuje nekatere ključne prvine, ki bi bile lahko podlaga vsem prihodnjim oblikovalskim posegom v javni prostor (ulično krajino), in spodbuja ureditev mestnega okolja, ki se resnično odziva na podnebne spremembe. Te prvine vključujejo omejitev neprepustnih površin samo na nujna območja, decentralizirano gospodarjenje z vodo na podlagi deževnih vrtov, nezahtevno vzdrževanje, estetske zasaditve, ki krepijo biotsko raznovrstnost, in senzorsko spremljanje parametrov toplotnega udobja za izboljšanje ukrepov. Rešitev vključuje uporabo poceni senzorjev za zbiranje podatkov o toplotnem udobju, na podlagi katerih se lahko določijo območja mestnih toplotnih otokov. Predlagano je tudi odločevalsko orodje, ki temelji na geografskem informacijskem sistemu (GIS) in zbira podatke, kot so temperatura, stopnja prekritosti površja in poplavno tveganje ter podatki, ki se nanašajo na lokacijo komunalne infrastrukture, promet in prostorsko ureditev. Opisana je poskusna uporaba predlagane metodologije v okviru trajnega projekta prilagoditve podnebnim spremembam, ki ga financira avstrijska vlada.
Ključne besede:podnebne spremembe, mesta, javni prostor, senzorska tehnologija, digitalizacija, ulično odvodnjavanje, padavinske vode, gospodarjenje z vodami
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2021
Leto izida:2021
Št. strani:str. 40-51, 111-122
Številčenje:Letn. 32, št. 1
PID:20.500.12556/DiRROS-23206 Novo okno
UDK:712.253:551.588.7
ISSN pri članku:0353-6483
DOI:10.5379/urbani-izziv-en-2021-32-01-004 Novo okno
COBISS.SI-ID:70023427 Novo okno
Opomba:Besedilo v slov. in angl.;
Datum objave v DiRROS:05.08.2025
Število ogledov:397
Število prenosov:216
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Urbani izziv
Skrajšan naslov:Urbani izziv
Založnik:Urbanistični inštitut Republike Slovenije
ISSN:0353-6483
COBISS.SI-ID:16588546 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Systematically retrofitting city streets : meeting the demands of climate change through multifunctional climate-responsive street gardens
Povzetek:The reintroduction of green infrastructure is a recognized approach to mitigating heat islands and flash floods in urban areas. Depending on its type and extent, green infrastructure (GI) can reduce local urban temperatures significantly and at the same time reduce the risk of flooding. This article views the streetscape as an important area of activity for GI-based climate-adaptation interventions for two main reasons: it serves as a conduit for urban human activity and mobility, and it acts as a significant heat store. The approach proposed unites some key elements that can form the basis for all future public-realm (streetscape) design, promoting a truly climate-responsive urban environment. These include reduction of sealing to only essential areas, decentralized water management using rain-garden technology, low maintenance, aesthetic planting supporting biodiversity, and sensor-based monitoring of thermal comfort parameters to optimize measures. It utilizes low-cost sensors for obtaining thermal comfort data to locate urban heat islands. It also proposes a GIS-based decision tool bringing together relevant data sets: temperature, level of surface sealing, and flood risk, as well as aspects such as the location of services, traffic, and urban planning. A pilot application as part of an ongoing Austrian government-funded climate adaptation project is described in which this methodology has been applied.
Ključne besede:cities, sensor technology and digitization, street drainage, stormwater management, climate change, public space


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Urbani izziv

Nazaj