| Naslov: | Šola kot bogato vzgojno okolje : odkrivanje subjektifikacijskega potenciala vrstniške mediacije |
|---|
| Avtorji: | ID Kukovec, Maja (Avtor) |
| Datoteke: | URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/01-2025_sola-kot-bogato-vzgojno-okolje-odkrivanje-subjektifikacijskega-potenciala-vrstniske-mediacije/
PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (237,75 KB) MD5: 27A3720E7F4A3B251FF192E45D941983
|
|---|
| Jezik: | Slovenski jezik |
|---|
| Tipologija: | 1.01 - Izvirni znanstveni članek |
|---|
| Organizacija: | ZDPDS - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
|
|---|
| Povzetek: | Ekscesni dogodki v šolskem prostoru so danes vse prej kot redkost in med drugim sporočajo, da pri oblikovanju prostorov, v katerih bi otroci in mladostniki svoje želje, potrebe in stiske lahko spoštljivo izrazili, jih skozi odnose z drugimi raziskovali in se učili etičnega (so)bivanja v svetu, nismo uspešni. Še več, sodobni izobraževalni trendi, ki se opirajo na (pri)merljivo, mehanično in nereflektirano delovanje, v imenu zagotavljanja varne in spodbudne šole iz slednje izrivajo tveganje in nepredvidljivost, ki sta nujna za vznik etičnih subjektov. Šola se je tako znašla v zagonetnem položaju, kjer je umestno vprašanje, kdaj želja po varni šoli postane nevarna, celo nevzgojna in kako v šoli omogočiti doseganje presežnih ciljev vzgoje, tj. vznik etičnih subjektov. V prispevku se zato obračamo k avtopoetski paradigmi vzgoje (Luhmann, Medveš) in konceptu subjektifikacijske vzgoje (Biesta) ter premišljujemo, kako v šoli krepiti subjektifikacijski potencial in shajati z zavedanjem, da vznika etičnega subjekta ne moremo zagotoviti. Kot primer vzgojnega pristopa, ki to omogoča, predstavljamo vrstniško mediacijo, kjer otroci vstopajo v spoštljive odnose z drugimi – drugačnimi in skozi simetrično komunikacijo (so)ustvarjajo šolo kot dialoški prostor. Izhajajoč iz tega, razmišljamo tudi o aktualnem nacionalnem programu vzgoje in izobraževanja ter spodbujamo k diskurzu o vzgojnem delovanju šole skozi prizmo avtopoetske paradigme vzgoje in subjektifikacije. |
|---|
| Ključne besede: | kvalifikacija, socializacija, subjektifikacija, avtopoeza, vrstniška mediacija, dialoška šola |
|---|
| Status publikacije: | Objavljeno |
|---|
| Verzija publikacije: | Objavljena publikacija |
|---|
| Datum objave: | 01.03.2025 |
|---|
| Leto izida: | 2025 |
|---|
| Št. strani: | str. 41-58 |
|---|
| Številčenje: | Letn. 76 = 142, št. 1 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/DiRROS-23109  |
|---|
| UDK: | 37.034 |
|---|
| ISSN pri članku: | 0038-0474 |
|---|
| DOI: | 10.63384/spB51z758s  |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 234219779  |
|---|
| Datum objave v DiRROS: | 30.07.2025 |
|---|
| Število ogledov: | 338 |
|---|
| Število prenosov: | 179 |
|---|
| Metapodatki: |  |
|---|
|
:
|
Kopiraj citat |
|---|
| | | | Objavi na: |  |
|---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |